۱۳۸۷ اسفند ۶, سه‌شنبه

از وضعیت وشرایط دستگیر شدگان یورش گسترده 2 اسفند ماه هیج خبری در دست نیست

بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف 209 زندان اوین، از وضعیت و شرایط دستگیر شدگان یورشهای گسترده به خانواده ها در روز جمعه 2 اسفنده ماه هیچ خبری در دست نیست.
از وضعیت و شرایط دستگیر شدگان که روز جمعه 2 اسفند ماه در سطح تهران صورت گرفت و عبارتند از: خانم فاطمه ضیائی مادر خانواده،مهسا نادری دانشجوی دانشگاه قم،حسن طلانی دانشجو ، احسان عرفانی 25 ساله و حامد یازرلو هیچ خبری در دست نیست.
افراد دستگیر شده در سلولهای انفرادی بسر می برند و خطر شکنجه های جسمی و روحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات جان آنها را در معرض خطر جدی قرار داده است.
خانواده های آنها روز دوشنبه 5 اسفند تقریبا تمامی روز در مقابل دادگاه انقلاب پیگیر وضعیت عزیزان خود بودندولی حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد که به دستور وی آنها دستگیر شده اند و بازجوی مربوطه علوی هنگامی که به منازل یورش می برد این موضوع را به خانواده گفته بود.، از روبرو شدن با خانواده ها خوداری می کند و منشی وی بصورت تلفنی به آنها اعلام بی اطلاعی می کند.
یکی از شیوه های معمول وزارت اطلاعات و قاضیهای منتصب آنها ، در مورد تمامی دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد ،ابتدا آنها را دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل می کنند و بعد از آن حسن زارع دهنوی اتهامات غیر واقعی و مبهم به لحاظ حقوقی در مصاحبه های رسانه ای خود به دستگیر شدگان بی دفاع و اسیر نسبت می دهد سپس بازجویان وزارت اطلاعات برای اثبات اتهامات دروغین نسبت داده شده، زندانیان را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار میدهند که آنها را بپذیرند.
در پی یورشهای گسترده و وحشیانه 02 اسفند ماه علیه چندین خانواده در سطح تهران و بعضی از شهرستانها مانند کرج و سمنان که اخیرا خبرهای آن بدست ما رسیده است.یورشها در ساعات اولیه صبح صورت گرفت و در حالی که اعضای خانواده ها که از افراد سالخورده و بیمار و کودکان خردسال می باشندو در خواب بسر می بردند آغاز گردید.افراد وزارت اطلاعات به محض ورود به منازل و روبرو شدن با اعضای خانواده آنها را بشدت مورد ضرب وشتم قرار می دادند.خانواده هایی که مورد ضرب وشتم وحشیانه قرار گرفتند عبارتند از: خانواده طلانی،خانواده ضیائی و خانواده نادری می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه به منازل در تهران،کرج و سمنان،بازرسی و تخریب و ضبط وسائل شخصی ،مورد ضرب وشتم قرار دادن و دستگیری و انتقال به بند 209 عزیزانشان و بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند. و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
06 اسفند 1387 برابر با 24 فوریه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: