۱۳۸۷ بهمن ۲۴, پنجشنبه

اعتراضات گسترده زندانیان در بند 4 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،روز پنجشنبه 24 بهمن ماه نسبت به اعمال غیر انسانی که اخیرا در این بند به اجرا گذاشته شده است اقدام به اعتراضات گسترده نمودند.
اخیرا در این بند زندانیان را مجبور به خروج از سلولهای خود می کنند و آنها را صبح زود برای مدت طولانی به محوطه هواخوری زندان منتقل می کنند. آنها باید چند ساعت در معرض سوز سرمای شدیدو زیربرف و باران بمانند.اعتراضات زندانیان در روزهای اخیر نسبت به این روش سرکوبگرانه بدون پاسخ باقی مانده بود. تا اینکه صبح امروز تقریبا تمامی زندانیان این بند در یک اعتراض گسترده و نادر از رفتن اجباری به محوطه هواخوری خوداری کردند. اکثرا زندانیان بند 4 مسن هستند و سنینی بین 60 الی 80 سال دارند.بعضی از زندانیانی به خاطر کهولت سن قادر به راه رفتن نیستند . و همچنین در حال حاضر اکثر زندانیان به خاطر قرار دادن آنها در معرض سرمای زیاد مبتلا به ویروس آنفولانزا هستند.
در پی اعتراضات گسترده زندانیان بند 4 زندان گوهردشت رئیس زندان علی حاج کاظم به محمود مغنیان رئیس بند و از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی و پاسداربندها دستور حمله به زندانیان را صادر کرد. پاسداربندها، زندانیان را مورد اهانت و تهدید قرار دادند یکی از پاسداربندها که در اهانت زندانیان نقش داشت فردی بنام کولی بند می باشد. علی حاج کاظم همچنین دستور قطع ارتباطات زندانیان را با خانواده هایشان را تا اطلاع ثانوی صادر کرده است.
در این بند تعداد زیادی از زندانیان سیاسی محبوس هستند که از جمله آنها: سعید ماسوری،منصور اوسالو،ارژنگ داودی،شیرمحمد رضائی،حمید و اصغر بنازاده (3 نفر آخر از بازماندگان قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 می باشند) علی جان گرایی و تعداد دیگر،
در حدود 2 هفته پیش زندانیان بند 6 زندان گوهردشت نسبت به شدت یافتن اقدامات سرکوبگرانه در این بند اقدام به اعتراضات گسترده ای نمودند. که با یورش گارد ویژه زندان مواجه شدند گارد ویژه زندان زندانیان این بند را مورد یورش وحشیانه قرار دادند وآنها را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند وتعدادی از آنها را به حفاظت زندان منتقل کردند. زندانیان که به حفاظت و اطلاعات زندان منتقل شده بودند تحت شکنجه های شدید جسمی قرار گرفتند. و سپس آنها را به سلولهای انفرادی بند 1، شکنجه گاه مخوف زندان گوهردشت منتقل کردند. از 2 هفته پیش که آنها را به این شکنجه گاه منتقل کردند تا به حال از شرایط و وضعیت آنها خبری در دست نیست. تعداد زندانیانی که به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگ دونی اتتقال داده شدند 6 نفر می باشند و اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:1.احمد قائمی 2.اسدجمالی 3. حسین وفائی4. سید حسن حسینی پور می باشند.سنین تمامی افراد فوق زیر 30 سال می باشد.فردی که در سرکوب زندانیان این بند نقش مستقیم داشت بنام عباس سعیدی رئیس بند 6 این زندان می باشد.
اقدامات فوق بدستور وزارت اطلاعات ابتدا در بند 350 زندان اوین .و توسط بزرگ نیا رئیس و حسین اسدی پاسدار بند این بند به اجرا گذاشته شد. و از مدتی پیش آن را به سایر زندانها گسترش داده اند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید اقدامات سرکوبگرانه و غیر انسانی علیه زندانیان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان دخالت برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی در زندانهای این رژیم است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
24 بهمن 1387 برابر با 12 فوریه 2009

اقدامات سرکوبگرانه فوق علیه زندانیان را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: