۱۳۸۷ بهمن ۱۴, دوشنبه

بیش از 6 هفته است که از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی منصور رادپور خبری در دست نیست

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، زندانی سیاسی منصور رادپور که از اوایل دی ماه به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات می باشد منتقل گردید، از آن زمان تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط این زندانی سیاسی در دست نیست.
آقای رادپور بیش از 6 هفته است که به سلولهای انفرادی بند8 منتقل شده است. از زمان انتقالش تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط او دردست نیست.این مسئله باعث ایجاد نگرانی فزاینده ای شده است. بنابه گفته سایر زندانیان سیاسی تا بحال سابقه نداشته است که زندانی سیاسی را از بند معمولی زندان به بند 8 منتقل کنند و او را مدت طولانی در این بند نگهداری کنند. بخصوص خاطره تلخ قتل زنده یاد عبدالرضا رجبی یکی از زندانیان سیاسی که مدتی پیش در این زندان روی داد باعث ایجاد ترس از ایجاد چنین شرایطی برای این زندانی سیاسی است. زندانیان سیاسی که به این بند برده می شوند مدت طولانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات تحت بازجوئی قرار می گیرند این بازجوئیها اکثرا در ساعات شب و با چشم بند صورت می گیرد و همرا به شکنجه های جسمی و روحی می باشد.
مراجعات مکرار خانواده او به دادگاه انقلاب کرج و زندان گوهردشت برای آگاهی یافت از شرایط فرزندشان تا به حال بی نتیجه بوده . حرفهای ضد ونقیض آنها به این خانواده باعث ایجاد نگرانی شدید گردیده است. از طرفی دیگر علیرغم فوت خواهر جوان آقای رادپور و برگزاری مراسم چهلم ایشان ، عدم تماس او نگرانیهای آنها را چند برابر نموده است.لازم به یاداوری است وقتی که خواهر آقای رادپور در بستر مرک بودند خانواده آقای رادپور به دادگاه و زندان اطلاع دادند که خواهرش خواستار دیدار آخر و یا شنیدن صدای برادرش می باشد که از ایجاد چنین امکانی ممانعت کردند.بنابه گفته خانواده اش پنهان کاری و ضد و نقیض گوئی بازجویان و مسئولین زندان گوهردشت و دادگاه انقالاب کرج شک بر انگیز است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،از مبهم بودن شرایط و وضعیت این زندانی سیاسی عمیقا ابراز نگرانی می کند و مسئولیت مستقیم جان این زندانی سیاسی را بر عهده بالاترین مقامات این رژیم می باشد.از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری برای پیشگیری از فاجعه ای دیگر در زندان مخوف گوهردشت کرج که تا به حال باعث به قتل رسیدن 2 زندانی سیاسی زنده یادان ولی الله فیض مهدوی و عبدالرضا رجبی در این زندان گردیده ،خواستار اقدامات فوری برای مشخص شدن وضعیت این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
15 بهمن 1387 برابر با 03 فوریه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: