۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده یک ماه در سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین بسر خواهند برد

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین ، زندانیان سیاسی علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده بدستور وزارت اطلاعات و در یک اقدام غیر انسانی آنها را برای 1 ماه به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل کردند.
زندانی سیاسی علی صارمی 60 ساله از شرکت کنندگان در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 که بیش از 17 ماه در بلاتکلیفی بسر می برد و آقای محمد حسن فلاحیه زاده روزنامه نگار زندانی، روز 5 بهمن ماه پس از اعتراض به پاسدار بندی بنام حسین اسدی که مدت طولانی آنها را در زیر برف و در معرض سوز سرمای شدید نگه داشت بود و همچنین تحریک زندانیان عادی علیه آنها ، این 2زندانی سیاسی بدستور وزارت اطلاعات وتوسط مجری دستوارات آنها بزرگ نیا به نقطه نامعلومی منتقل شدند و پس از چند روز مشخص گردید که آنها در سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین زندانی هستند. ابتدا به هم بندیهای آنها گفته شده بود که به مدت 10 روز در سلولهای انفرادی بند 240 زندانی خواهند بود و لی روز گذشته به هم بندیانشان اطلاع داده شد که 20 روز دیگر به مدت زندانی بودن آنها در سلول انفرادی افزوده شده است و جمعا می بایستی 1 ماه را در سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین بسر برند.
شرایط سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین طاقت فرسا و غیر انسانی می باشد.
از طرفی دیگر بزرگ نیا رئیس بند 350 و پاسداربند حسین اسدی به فشارها و اذیت وآزار زندانیان سیاسی این بند ادامه میدهند اعمال وزارت اطلاعات و مجریان اوامر آنها در زندانهای مختلف ایران علیه زندانیان سیاسی اسیر و بیدفاع از نمونه های بارز جنایت علیه بشریت می باشد.
آقای صارمی از ناراحتیهای متعدد جسمی رنج می برد از جمله آنها، ناراحتی غده تیروئید،فتق که نیاز مبرم به عمل جراحی دارد و ناراحتی چشم می باشد. او بخاطر ناراحتی غده تیروئید می باید بطور منظم داروهای خود را مصرف نماید در غیر این صورت شرایط جسمی او به وخامت خواهد گرایید. در گذشته هنگام انتقال به سلول انفرادی پاسدار بندها بدستور بازجویان وزارت اطلاعات از در اختیار گذاشتن دارو خوداری می کردند
خانواده آقای صارمی در طی هفته گذشته و این هفته به شعبه 15 دادگاه انقلاب ، شورای زندان و همچنین به رئیس زندان صداقت مراجعه کردند و خواستار علت انتقال آقای صارمی به سلول انفرادی را شدند ولی هیچ کدام از آنها حاضر به روبرو شدن و توضیح علت انتقال ایشان به سلول انفرادی نشدند.تنها، فردی بنام پاداش که پاسدار مسئول سالن ملاقات می باشد. در جواب به خانواده آقای صارمی گفت:خودش به شما علت انتقال به سلول انفرادی را خواهد گفت پس از اینکه مدت سلول انفرادیش به پایان رسد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال این 2 زندانی سیاسی به سلولهای انفرای را محکوم می کند و خواستار اقدامات عملی برای پایان داد به فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
13 بهمن 1387 برابر با 01 فوریه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193



هیچ نظری موجود نیست: