۱۳۸۷ اسفند ۴, یکشنبه

زندانی سیاسی علی صارمی تهدید به قتل شد

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین، ،زندانی سیاسی علی صارمی هنگامی که در سلولهای انفرادی بند 240 زندانی بود توسط سربازجویی که با نام مستعار علوی می باشد تهدید به قتل شد.
آقای علی صارمی 60 ساله و از دستگیر شدگان مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 است ،که بیش از 17 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد.او طی 4 بار دستگیری بیش از 20 سال زندان را تحمل نموده است. آقای صارمی و آقای محمد حسن فلاحیه زاده پس از اعتراض نسبت به نگه داشتن زندانیان در زیر برف و باران و سرمای شدید، این 2 زندانی سیاسی را به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل کردند آنها 22 روز در سلولها انفرادی با شرایط غیر انسانی بسر بردند. در سلولهای انفرادی بند 240 آخوندی بنام علوی که از سر بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و خود مستقما در یورش بردن به منازل و دستگیریها فعالین دانشجویی و سیاسی و زنان فرماندهی را به عهده دارد و همچنین در بازجوئیها از زندانیان سیاسی و بکار بردن شکنجه های جسمی و روحی خود مستقیما اقدام می کند، او به آقای علی صارمی گفت :"اگر بخواهین اینجوری ادامه بدهید می کشیمتون و می گوییم خودکشی کردند"
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی عبدالرضا رجبی مدتی پیش در زندان گوهردشت کرج به قتل رسید.و علاوه بر این زندانی سیاسی، زندانیان دیگری مانند زنده یادان لطفی الهی،دکتر زهرا بنی یعقوب،ولی الله فیض مهدوی و اکبر محمدی و تعداد زیادی از زندانیان تا به حال در زندانها به قتل رسیده اند و در موارد متعددی اعلام کرده اند که دست به خودکشی زده اند.
از طرفی دیگر هنگامی که این 2 زندانی به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل شده بودن وسائل شخصی آنها توسط رئیس حفاظت و اطلاعات زندان اوین فردی بنام بیدگلی و رئیس بند 350 بزرگ نیا جمع آوری شد و به نقطه نامعلوی برده شد هنگامی که این 2 زندانی مجددا به بند 350 بازگردانده شدند تقریبا اکثر وسائل شخصی آنها را به سرقت برده بودند. وسائلی مانند دست نوشته ها ، کتابهای آموزشی زبان فرانسه،انگلیسی و عربی و همچنین رادیوی یک موج آقای صارمی که از فروشگاه زندان خریداری کرده بود همراه با گوشی آن را به سرقت برده بودند. بزرگ نیا همچنین میزی که زندانیان ماه ها قبل از زندان خریداری کرده بودند و از آن بعنوان میز غذاخوری استفاده می کردند با وقاحت تمام آن را از سلول زندانیان به دفتر خود منتقل کرده است. فشارها و اذیت وآزارهای بزرگ نیا همچنین علیه زندانیان سیاسی ادامه دارد و بر شدت آن افزوده شده است و در آخرین مورد فشارها که علیه زندانیان بکار برده است علاوه بر قطع بودن ملاقتهای آنها تماس تلفنی آنها را با خانواده هایشان را به حداقل رسانده است.
از طرفی دیگر آقای علی صارمی و خبرنگار زندانی محمد حسن فلاحیه زاده بیش از 14 هفته است که از ملاقات با خانواده هایشان همچنان محروم هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به تهدید به حذف فیزیکی آقای علی صارمی هشدار میدهدو فشارهای اداره حفاظت و اطلاعات و بزرگ نیا علیه زندانیان سیاسی را محکوم می کند.و از مجامع بین المللی برای پایان دادن به سرکوب هموطنان بهائی،دارویش گنابادی ،دانشجویان ،فعالین زنان و فعالین سیاسی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اتخاذ تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
04 اسفند 1387 برابر با 22 فوریه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193



هیچ نظری موجود نیست: