۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

فراخواندن زندانیان سیاسی لقمان و زانیار مرادی به دادگاه انقلاب


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز سه شنبه 26 اردیبهشت ماه  بعد از ظهر به زندانیان سیاسی زانیار مرادی و لقمان مرادی ابلاغ شد که روز چهارشنبه صبح حوالی ساعت 06:45  27 اردیبهشت ماه به دادگاه اعزام خواهند شد.
از آنجایی که  این دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام هستند و حکم ضدبشری و قرون وسطایی آنها مورد تایید دیوان عالی  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای قرار گرفته شد است و حتی نوع اجرای حکم قرون وسطایی به شکل اعدام در ملاء عام تعیین شده است.
لذا اعلام ناگهانی و از پیش تعیین نشده اعزام به دادگاه انقلاب  باعث نگرانی این دو زندانی سیاسی و سایر زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج شده است.
البته زندانبانان ولی فقیه پیش از این  جانباختۀ راه آزادی مردم ایران محمد علی آقایی با شیوۀ فریبکارانه اعزام به دادگاه از بند 350 زندان اوین  خارج  و به سلولهای انفرادی منتقل کردند و صبح روز بعد حکم ضدبشری اعدام را به اجرا گذاشتند.
زندانیان سیاسی زانیار مرادی 22 ساله و لقمان مردادی 25 ساله، در سال 1388 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و چندین ماه تحت شکنجه های وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند. بازجویان وزارت اطلاعات تمامی شیوه های غیر انسانی را علیه این 2 زندانی سیاسی بکار بردند تا آنها را وادار به اعتراف علیه خود در مقابل دوربین تلویزیون نکردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به شیوه های فریبکارانه رژیم ولی فقیه که تا به حال علیه زندانیان سیاسی بکار برده است هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
26 اردیبهشت 1391 برابر با 15 می2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
     

   

 

هیچ نظری موجود نیست: