۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

گزارشی از وضعیت و شرایط 2 زندانی عقیدتی در بند 350 زندان اوین


بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" که به وضعیت و شرایط 2 زندانی عقیدتی که در بند 350 زندان اوین زندانی هستند و از حداقل حقوق اولیۀ انسانی خود محروم می باشند می پردازیم . این 2 زندانی از دستگیر شدگان سال 88 می باشند که با پرونده سازی و اتهامات واهی بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه به محکومیتهای سنگین و غیر انسانی محکوم شده اند.
زندانی عقیدتی پیمان کشفی متولد 10آذر55 ، متأهل و دارای مدرک لیسانس کامپیوتر از دانشگاه علمی آزاد بهائیان است.
او در تاریخ 27 مهر ماه سال 88 توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و تا تاریخ 8 آذر ماه همان سال در بند 209 زندان اوین شکنجه گاه  وزارت اطلاعات تحت بازجویی و شکنجۀ روحی  قرار گرفت. در جریان این بازجویی‌ها به اتهام عضویت در گروه‌های معاند (بهائیت) از سوی بازجویان وزارت اطلاعات روبه‌رو شده و در پی آن پرونده‌ای بر همین اساس تشکیل شده و به شعبۀ 28  دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد.
 زندانی عقیدتی پیمان کاشفی  با قید وثیقه بطور موقت برای مدتی  آزاد شد.
اما پس از مدتی او را به  شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران  فراخوانده شد و مورد محاکمۀمحمد مقیسه معروف به ناصریان قرار گرفت و به 4 سال حبس تعذیری محکوم شد  که این حکم در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر مورد تأیید قرار گرفت.
پیمان کشفی از تاریخ 24 بهمن ماه سال 89 که برای شروع محکومیت به زندان اوین فراخوانده شد، در بند 350 این زندان محبوس است و از حداقل حقوق انسانی خود محروم می باشد.

زندانی عقیدتی دیگری به نام ناصر آذرنیا معروف به بردیا متولد 24 مهر 66 که متأهل است.
وی از جمله نوکیشان زرتشتی است که در اعتراضات پس از انتخابات سال 88 حضور داشته و به همین دلایل در دستگیری‌های گسترده‌ی پس از عاشورای سال 88 ، نامش در فهرست سیاه وزارت اطلاعات قرار گرفت. او در تاریخ 10 دی ماه سال 88 بازداشت و به بند 209 زندان اوین متعلق به وزارت اطلاعات منتقل می‌شود و تا تاریخ 13 فروردین سال 89 در همین بند نگهداری و تحت بازجویی قرار می‌گیرد.
در جریان این بازجویی‌ها، پرونده‌ای با اتهامات اجتماع تبانی به قصد براندازی نظام، تبلیغ بر علیه نظام و اخلال در نظم عمومی توسط بازجویان وزارت اطلاعات برای ناصر آذرنیا تشکیل شده و پس از ارجاع به شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران، جلسه دادگاه به ریاست قاضی پیرعباسی تشکیل و نهایتا حکم به 2 سال و 6 ماه و 2 روز حبس تعذیری و 74 ضربه شلاق محکوم گردید.
ناصر آذرنیا که به قید وثیقه آزاد شده بود، بار دیگر در تاریخ 7 مرداد ماه سال 90 به زندان اوین فراخوانده شده و بازداشت شد و اکنون در بند 350 زندان اوین در حال گذران دوران محو.میت غیر قانونی و غیر انسانی خود می باشد.
آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم  و سایر آخو.ندهای کینه توز پس از به سرقت بردن انقلاب مردم ایران دست به سرکوب خونین مردم ایران زدند در این سرکوبهای قرون وسطایی هوطنان زرتشی،مسیحی،کلیمی، بهایی ،اهل تسنن،دراویش و هر آن کسی که با عقاید پوسیده و قرون وسطایی آخوندها مخالفت می کند دستگیر ،شکنجه و به زندان محکوم شد و یا در اثر فشارهای قرون وسطایی میلیونها ایرانی ناچار به ترک میهن خود می شوند.

« کوششگران حقوق بشر ایران »
25 اردیبهشت 1391

گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                     
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: