۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

زندانی سیاسی منصور رادپور جاودانه شد


بنا به گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران منصور رادپور زندانی سیاسی امروز دوشنبه 1 خرداد ماه لحظاتی قبل از ساعت 17 به وقت محلی ایران در زندان گوهر دشت کرج فدای راه آزادی مردم ایران گردید.
پزشک زندان شخصا در سالن 12 بند 4 حاضر شده و علت مرگ را سکته مغزی در اثر فشار عصبی عنوان کرده است
.زندانی سیاسی منصور رادپور حدودا 41 ساله در سال 1387 در چاده چالوس در گلریزانی به مناسبت روز جهانی کارگر توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مدت 25 روز در خانه های امن وزارت اطلاعات تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت در اثر این شکنجه ها کتف و دنده های او به شدت دچار آسیب دیدگی شدند.وی هیچ گاه مورد درمان قرار نگرفت.
این زندانی سیاسی در دادگاه به اتهام تبلیغ علیه نظام و هواداری از سازمان مجاهدین ایران بدون داشتن حق وکیل محاکمه و به 3 سال زندان محکوم و به زندان گوهردشت کرج سالن 12 بند 4 زندانیان سیاسی منتقل شد. در طی دوران بازداشت با پرونده سازی واهی بازجویان وزارت اطلاعات مجددا مورد محاکمه قرار گرفت و به 5 سال زندان و جمعا 8 سال زندان محکوم گردید.
فعالین حقوق بشر و دموکراسی مرگ مشکوک این زندانی سیاسی را به شدت محکوم می کند و خواستار یک هیات تحقیق برای رسیدگی به مرگ مشکوک این زندانی سیاسی است .
 فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
1 خرداد 1391 برابر با  21می 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
info@hrdai.net
                     
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: