۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

ممانعت از انتقال زندانی سیاسی ماشالله حائری در حالت وخیم جسمی به بیمارستان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت  جسمی زندانی سیاسی ماشالله حائری به وخامت گرایید و دچار خونریزی از ناحیۀ گلو و بینی گردید.
روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه  وضعیت جسمی زندانی سیاسی ماشالله حائری به وخامت گرایید و دچار خونریزی از ناحیۀ گلو و بینی گردید و با اعتراض همبندیانش او را به بهداری زندان منتقل کردند. بهداری زندان گوهردشت بدلیل عدم وجود امکانت لازم برای درمان وی در زندان و ضرورت انتقال فوری او به یکی از بیمارستانها خارج از زندان بلافاصله به دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی گزارش نمود.
اما گزارشها حاکی از آن است که علیرغم گذشت چند ساعت، هنوز بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران موافقت خود را برای انتقال وی به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان اعلام نکرده اند و او همچنان در حالت وخیم جسمی در بهداری زندان می باشد.
زندانی سیاسی حمید (ماشالله) حائری از بیماری حاد قلبی رنج می برد و چند ماه پیش وضعیت جسمی اش به حدی به وخامت گردید که بازجویان وزارت اطلاعات ناچار شدند او را  به یکی از بیمارستانهای تهران به هزینۀ خانواده اش منتقل کنند و لی علیرغم اینکه او هنوز  تحت معالجۀ پزشکان متخصص بود بازجویان وزارت اطلاعات به منزلش یورش بردند و او را همراه با همسرش  دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند و بیش از 2 ماه در آنجا بازداشت کردند.
زندانی سیاسی حمید حائری از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و در جریان اعتراضات سال 88 بدلیل حضور فرزندش در شهر اشرف در عراق دستگیر و همراه با همسر و دخترش  به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند. سپس او را به زندان گوهردشت کرج تبعید کردند و همچنان در آنجا زندانی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم انتقال زندانی سیاسی حمید حائری در وضعیت حاد جسمی به بیمارستان جهت درمان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لارم اجرا می باشد.
  فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
13 اردیبهشت 1391 برابر با 2 می 2012

گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
   

هیچ نظری موجود نیست: