۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

عدم معاینه و درمان یک زندانی سیاسی بدلیل مخالفت با دست بند و پابند زدنش به تخت بیمارستان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی حمید (ماشالله ) حائری به دلیل مخالفت با دست بند و پابند زدن وی به تخت بیمارستان ،بدستور بازجویان وزارت اطلاعات او را بدون معاینه و درمان به زندان بازگرداندند.
روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه  حوالی ساعت 02:00 بامداد زندانی سیاسی حمید (ماشالله ) حائری بدون معاینه و درمان از اورژانس بیمارستان رسول اکرم به زندان گوهردشت کرج بازگردانده شد.شب گذشته پس از ساعتها انتظار در بهداری زندان گوهردشت کرج بدلیل خونریزی از گلو و بینی اش او را از بهداری زندان به اورژانس بیمارستان رسول اکرم تهران منتقل کردند.هنگامی که مامورین همراه وی در اورژانس بیمارستان رسول اکرم که در حالت وخیم جسمی قصد بستن پابند و دست بند وی به تخت اورژانس بیمارستان بودن اعتراض کرد و حاضر به چنین رفتار قرون وسطایی و غیر انسانی نشد.
بازجویان وزارت اطلاعات  دستور بازگشت بدون معاینه ودرمان وی را به زندان را صادر کردند  و حوالی ساعت 02:00 بامداد به زندان گوردشت کرج بازگردانده شد. وضعیت جسمی او در حال حاضر و خیم می باشد و هنوز مشخص نیست که علت خونریزی وی چه چیزی می باشد.
زندانی سیاسی حمید حائری از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و در جریان اعتراضات سال 88 بدلیل حضور فرزندش در شهر اشرف در عراق دستگیر و همراه با همسر و دخترش  به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند. سپس او را به زندان گوهردشت کرج تبعید کردند و همچنان در آنجا زندانی می باشد.
آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم سیاست اعدام زندانیان سیاسی و اعدام های گروهی،سرکوب خونین مردم ایران و رفتارهای وحشیانه با زندانیان سیاسی را تعیین می کند این سیاست توسط آخوند صادق لاریجانی رئیس منصوب قوۀ قضایه و معروف به میر غضب ولی فقیه و بازجویان وزارت اطلاعات به اجرا گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان و رفتارهای قرون وسطایی با زندانی سیاسی حمید حائری که در وضعیت حاد جسمی بسر می برد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لارم اجرا می باشد.
  فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
14 اردیبهشت 1391 برابر با 3 می 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  

هیچ نظری موجود نیست: