۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

خاکسپاری پیکر جانباختۀ راه آزادی زیر سایۀ سنگین تهدیدات و فشارهای مامورین وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" پیکر شهید راه آزادی مردم ایران منصور رادپور بعد ظهر روز گذشته به خاک سپرده شد.
روز سه شنبه 2 خرداد ماه خانواده رادپور حوالی ساعت 07:00 مقابل زندان گوهردشت کرج تجمع کردند و خواهان تحویل گرفتن پیکر عزیزشان بودند. مامورین زندان به آنها گفتند که پیکر شهید منصور رادپور به بهشت سکینه کرج منتقل شده است و آنها باید منتظر گرفتن 2 نامه به پزشک قانونی و بهشت سکینه باشند .حوالی ساعت 11:00  نامه ها به این خانواده داده شد .
آنها در حال ترک محل به سوی پزشک قانونی بودند که باز  آنها را فراخواندند و به خانواده تاکید کردند که  اشتباهی در نامه ها روی داده است و آنها برای دریافت مجوز تحویل گرفتن پیکر عزیزشان باید به ستاد خبری اداره اطلاعات کرج مراجعه کنند.
 خانواده رادپور علیرغم شرایط سخت عاطفی ناچار شدند ساعت 11:00 به ستاد خبری کرج وابسته به وزارت اطلاعات مراجعه کنند در آنجا با 2 بازجوی وزارت اطلاعات به نام های محبی و مهاجر  مواجه شدند این دو بازجوی در  دستگیری و شکنجۀ وحشیانه زنده یاد منصور راد پور شرکت داشتند که منجر به شکستن دنده ها و کتف وی گردید.این خانواده تا ساعت 13:00 مورد تهدید و اذیت و آزار این دو شکجه گر وزارت اطلاعات قرار داشتند. بازجو محبی از خانواده رادپور تعهد کتبی گرفت که در حین تشیع  و تدفین حق پاسخ دادن به تلفنهای خود ، حق هیچگونه مصاحبه ای با رسانه ها را ندارند در صورت عدم امضای تعهد ، پیکر عزیزشان را به آنها نخواهند داد و او را در مکانی نامعلوم به خاک خواهند سپرد و محل خکسپاری او را به خانواده نخواهند گفت. بازجو محبی همچنین شماره تلفنهای تمامی اعضای خانواده را از آنها گرفت.
حوالی ساعت 13:00 پس از چندین ساعت تهدید و اذیت و آزار، خانواده رادپور به سوی بهشت سکینه کرج حرکت کردند و با پیکر عزیزشان مواجه شدند که از زمان قتل عمد و جنایتکارانه، به عمد خارج از سردخانه نگهداری شده بود. طوری که بدن شهید راه آزادی مردم ایران  کاملا کبودو متورم شده بود و استخونهای پاهایش بیرون زده بود.
مشاهدات خانواده رادپور حاکی از آن است که نمی تواند در اثر سکتۀ مغزی عزیزشان فوت کرده باشد بلکه به دلیل مرموزی به قتل رسانده شده است. آنها شکایتی تنظیم کردند و از پزشک قانونی خواستند علیرغ اینکه مامورین وزارت اطلاعات مانع  نتیجۀ واقعی کالبد شکافی  خواهد شد علت واقعی قتل مشخص شود. پزشک قانونی به آنها گفت : که نتیجه کالبد شکافی 4 ماه  به طول خواهد انجامید.
مامورین وزارت اطلاعات در همه جا این خانواده را زیر نظر داشتند. سپس پیکر جانباختۀ راه آزادی از بهشت سکینه به سوی آرامگاه ابدیش در نظرآباد کرج برده شد و با حضور تعداد زیادی از اعضای خانواده ،دوستان و مردم حوالی ساعت 16:00 به خاک سپرده شد. مراسم تشیع و خاکسپاری با نفرت و انزجار عمومی نسبت به رژیم ولی فقیه علی خامنه ای قتل مردم ایران انجام شد.
در حین تشیع و خاکسپاری تعداد زیادی از ماموران وزارت اطلاعات در خودروی خود و همچنین بین تشیع کنندگان حضور داشتند و دائم آنها را تحت فشار و مورد تهدید قرار می دادند .
مراسم گرامیداشت این شهید آزادی در تهران و نظر آباد ادامه دارد و انبوهی از مردم در این مراسم شرکت کرده اند.مامورن وزارت اطلاعات حوالی منزل مادر این شهید مستقر شده اند و در مواردی هم مانع شرکت مردم در مراسم  می شوند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،قتل عمد به دلیل عدم درمان ،تهدیدات و فشارها  و ایجاد مزاحمت علیه این خانواده توسط بازجویان و مامورین وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر خواستار تشکیل یک هیئت  بین المللی برای تحقیق در مورد قتل زندانیان سیاسی در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
03 خرداد1391 برابر با 23 می2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است


هیچ نظری موجود نیست: