۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

درگیریهای خونین در بند 3 زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی یک  درگیری خونین  در زندان گوهردشت کرج گفته می شود یک زندانی جان خود را از دست داده است.
روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه حوالی ساعت 18:00 در هواخوری و سالن 7 بند 3 زندان گوهردشت کرج یک درگیری خونین منجر به زخمی شدن نزدیگ به 25 زندانی گردید. گزارشات حاکی از آن است که یک زندانی در اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
زندانی سعید آغاجری حدودا 32 ساله و بیش از 4 سال است که در  زندان بسر می برد گفته می شود در درگیریهای روز گذشته جان خود را از دست داده است. در این درگیری خونین فرزاد شاهی حدودا 30 ساله دچار جراحات شدیدی از ناحیۀ سر صورت و ششها گردیده است و می بایست به بیرون از زندان اعزام می شد اما پس بخیه زدن زخمهایش او را به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل کردند.
اسامی تعدادی از زندانیان که در این درگیرهای خونین زخمی شدند عبارتند از؛ فرزاد کونانی،سعید کونانی،ابراهیم کونانی و سامان کونانی می باشند.
درگیریهای فوق توسط باندهای مافیایی این بند که زیر نظر و به دستور رئیس زندان محمد مردانی ،علی خادم معاون زندان و فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان و شجاعی رئیس بند 3 زندان گوهردشت کرج عمل میکنند. باندهای مافیایی زندان مواد مخدر را از افراد فوق دریافت می نمایند و به زندانیان می فروشند . آنها همچنین زندانیان معترض به شرایط قرون وسطایی در زندان را هدف حملات خود قرار می دهند که در موارد متعددی منجر به مرگ و یا معلول شدن آنها می گردد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشکیل باندهای مافیایی در زندان توسط مسئولین زندان برای سرکوب زندانیان معترض به شرایط قرون وسطایی زندان و بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
28 اردیبهشت 1391 برابر با 17 می2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                  
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: