۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

خبرنگار زندانی در شرایط حاد جسمی وبدون درمان جدی در بند 350 زندان اوین


golden-pen-mansoor-haghgoo14.jpgبنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"  خبرنگار زندانی علی نظری معروف به مزدک که در بند 350 زندان اوین دوران محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود را طی می کند. حدود 10 روز است که دچار حمله قلبی شده و در نتیجه‌ی این عارضه دست چپ وی بی حس و دو عدد از انگشتانش نیز به طور کامل قابلیت حرکتی خود را از دست داده‌اند.
این در حالی است که باوجود هشدار پزشکان بهداری زندان مبنی بر وخامت حال وی، هیچ اقدامی در راستای درمان جدی او انجام نشده و مزدک نظری همچنان در بند 350 اوین با وضعیت حاد جسمی به حال خود رها شده است.
قابل ذکر است علی (مزدک) نظری متولد 20 آبان 56 ، خبر نگار حوزه فرهنگ و هنر، و منتقد اجتماعی که در جریان سرکوب های خونین پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و به حبس محکوم شد.
علی نظری دانشجوی اخراجی رشته ادبیات دانشگاه اراک و از جمله برندگان جایزه “یار قلم” در سال 86 است - این جایزه به یاد مهران قاسمی، روزنامه‌نگار فقید ایرانی، به پنج خبرنگار برتر سال داده شد- که در آخرین ساعات روز ۱۷ آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ در منزل شخصی اش بازداشت شده و در پی آن با محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط محمد  مقیسه معروف به ناصریان از اعضای کمیسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 می باشد خبرنگار زندانی را به سه سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم کردکه این حکم در شعبه 54 دادگاه تجدید نظر نیز تایید و به اجرا در آمد.
او سردبیر سایت “خبرنگاران صلح” و همکار پیام آوران، رویش، نوآوران و ایران ورزشی بوده است - سایت “خبرنگاران صلح” چند روز پیش از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری فیلتر شد - و سابقه همکاری با نشریاتی چون فرهیختگان، تماشاگران، نسیم و سینما را در پرونده دارد.
« کوششگران حقوق بشر ایران »
21 اردیبهشت 1391
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
            http://hrdai.net
info@hrdai.net
                    
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: