۱۳۸۹ اسفند ۲۷, جمعه

ایجاد سلول انفرادی در بیمارستان برای بازاری زندانی که در شرایط بسیار وخیم جسمی است


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازاری زندانی محسن دکمه چی در شرایط بسیار وخیم جسمی است و دیگر قادر به حرکت نبوده و به سختی می تواند صحبت کند.
روز چهارشنبه 25 اسفند ماه پس از 5 روز از انتقال او به بیمارستان همسر و فرزندش توانستند برای 10 دقیقه با وی در بیمارستان ملاقات کنند.وضعیت جسمی او بسیار وخیم است و قادر به راه رفتن نیست به سختی صحبت می کند.علاوه برسرطان لوز المعده و سرایت آن به کبدش، شکم وی دچار عفونت شده است.نزدیک به 2 هفته است که قادر به خوردن غذا نیست.آقای دکمه چی از ضعف شدید و دردهای جانکاه رنج می برد .در طی بیماری وزن وی به نصف تقلیل یافته است.
از طرفی دیگر برخلاف خواست آقای دکمه چی ،خانواده اش و پزشکان معالج ، او را از 3 روز پیش به اتاقی جداگانه منتقل کرده اند و 4 مامور بصورت 24 ساعته در آنجا حضور دارند و ارتباط با او از طریق آنها صورت می گیرد وعملا این اتاق را به سلول انفرادی در بیمارستان مبدل کرده اند. هدف از انتقال او به اتاقی جداگانه هنوز نامشخص می باشد این عمل باعث نگرانی شدید خانواده اش گردیده است.
پزشک معالج وی اعلام کرده است به دلیل انتقال دیر وی به بیمارستان و عدم معالجۀ به موقع ،درمان و به خصوص شیمی درمانی روی او دیگر تاثیرگذار نخواهد بود و صراحتا به بن بست رسیدن معالجات را اعلام نموده است.پزشک متخصص به خانواده اش اعلام کرده است که تنها معجزه ممکن است وی را نجات دهد.پزشکان معالج همچنین طی گزاش کتبی خود به عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران تاکید کرده اند که بنابه شرایط وخیم و نیاز به رسیدگی ویژه ضروری است که اعضای خانواده اش بطور مستمر بر بالین وی برای رسیدگی های لازم حضور داشته باشند.
در آخرین مراجعه که روز پنجشنبه 26 اسفندماه خانواده اش به دادستانی داشته اند به آنها گفته شد که به خانواده اجازۀ حضور بر بالینش برای رسیدگی های ویژه به عزیزشان که در آستانۀ مرگ می باشد را نخواهند داد.بازاری زندانی قادر به انجام امور شخصی خود نیست و برای انجام امور شخصی نیاز به کمک خانواده اش به لحاظ امور جاری و روحی دارد.
از زمانی که زندانی سیاسی محسن دکمه چی به بیمارستان منتقل شده است به مادر و خواهر او اجازه ملاقات داده نشده است.
بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از جنایتکاران علیه بشریت از بدو بیماری آقای دکمه چی که در حدود 6 ماه پیش آغاز شد مانع درمان او بودند و باعث وخیم شدن و به نقطۀ غیر قابل برگشت رسیدن شرایط جسمی او شدند.در چند هفتۀ گذشته که او را به سالن کاملا ایزولۀ 12 زندان گوهردشت کرج منتقل کرده بودند با عدم درمان و رها کردن وی به حال خود در سالنی بدون داروهای مسکن باعث تاثر و تالم همبندیانش شده بود که ناچارا دست به اعتصاب غذا زدند.بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی به عمد و بر خلاف درخواستهای مکرر پزشکان معالج و پزشکی قانونی مبنی بر صعب العلاج بودن و عدم تحمل حبس نه تنها به او مرخصی استعلاجی ندادند بلکه از انتقال وی به بیمارستان خوداری کردند تا او را با دردهای جانکاه ناشی از سرطان پیشرفته حذف فیزیکی نمایند.
یکی از شیوه های ضد بشری و غیر انسانی که رژیم ولی فقیه علی خامنه ای از طریق صادق لاریجانی منصوب وی در قوۀ قضاییه و وزارت اطلاعات در حال اجرای آن است حذف فیزیکی زندانیان سیاسی از طریق عدم درمان آنها است . در حاضر علاوه بر بازاری زندانی محسن دکمه چی زندانیان سیاسی زهرا جباری، منصور اسالو،سعید متین پور،شیر محمد رضایی،کبری بنازاده امیرخیزی ،علی عجمی،ماشالله حائری،حسن رونقی ملکی و زندانیان دیگر در شرایط وخیم جسمی بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان سیاسی که در شرایط وخیم جسمی بسر می برند و سوق دادن آنها بسوی مرگ تدریجی توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
27 اسفند 1389 برابر با 18 مارس 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: