۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

به کنترل در آوردن واحد 2 و3 زندان قزل حصار توسط زندانیان ، تیراندازی و کشته و زخمی شدن تعدادی از زندانیان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان زندان قزل حصار در یک اعتراض گسترده کنترل واحدهای 2 و 3 را بطور کامل در دست گرفتند.
غروب روز سه شنبه 24 اسفند ماه حوالی ساعت 19:00 زندانیان واحد 2 و 3 زندان قزل حصار که اکثرا آنها محکوم به اعدام هستند و در انتظار حکم اعدام بسر می برند نسبت به احکام قرون وسطایی اعدام و شرایط طاقت فرسا اقدام به اعتراضات گسترده نمودند و تمامی قسمتهای این دو واحد را به کنترل خود در آوردند. زندانیان واحد 8 حوالی ساعت 21:00 تلاش نمودند که این واحد را به کنترل خود در آورند.
زندانیان واحد 2 و3 پس از به کنترل در آوردند این 2 واحد به منظور مقابله و ممانعت از یورشهای گارد زندان و پاسداربندها اقدام به آتش زدن پتوها و سایر وسایل نمودند.
در حین تصرف و بعد از آن درگیری شدیدی بین زندانیان و پاسداربندها و گارد زندان روی داد. که منجر به فرار نیروهای سرکوبگر از بند شد و تمامی قسمت اداری و نگهبانی واحدها به دست زندانیان افتاد. حوالی ساعت 21:30 پاسداربندها و گارد زندان به سوی زندانیان آتش گشودند و گفته می شود تعداد از زندانیان کشته و زخمی شدند. گزارشهای تایید نشده حاکی از حداقل 20 کشته و زخمی از زندانیان در اثر تیراندازی پاسداربندها به سوی آنها بوده است.
واحدهای 2 و3 زندان قزل حصار تا ساعت 23:30 همچنان در تصرف کامل زندانیان می باشد و زندانیان واحد 8 در تلاش هستند که واحد خود را ظلم و جور وستم مامورین ولی فقیه رهایی دهند.اکثر زندانیان واحد 2 محکوم به اعدام هستند و ساله هاست که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند. یکی از سالنهای واحد 2 تعدادی از زندانیان افغانی که محکوم به اعدام هستند و در انتظار حکم اعدام بسر می برند قرار دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،سرکوب خونین زندانیان در زندان قزل حصار را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارسال پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به دادگاه های بین المللی جهت رسیدگی به آن می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
24 اسفند 1389 برابر با 15 مارس 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: