۱۳۸۹ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تظاهرات گسترده مردم رشت با شعارهای مرگ بر دیکتاتور در چند خیابان رشت به پا شد.
اعتراضات گسترده مردم رشت از حوالی ساعت 16:30 در حالی که باران بشدت می بارد آغاز شد و رفته رفته بر تعدادی اعتراض کنندگان افزوده می شد. اعتراضات مردم رشت از خیابان مطهری آغاز و بسوی حاجی آباد ادامه یافت همچنین اعتراضاتی در چهار راه میکائیل شکل گرفت. حوالی ساعت 17:30 حرکت اعتراضی مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد الله اکبر آغاز شد شعارها به حدی شدید بود که فضای شهر رشت را در برگرفته بود.
رانندگان خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات مردم همراهی می کردند نیروهای سرکوبگر با باتون به شیشه و بدنۀ ماشینها می کوبیدند ولی قادر به خاموش کردن بوق اعتراضی ماشینهای مردم نبودند.
حوالی ساعت 18:00 نیروهای سرکوبگر با عربده کشی و تهدید سعی در پراکنده کردن مردم داشتند ولی مردم به حرکتهای اعتراضی خود شدت بخشیدند.پس از آن نیروهای ولی فقیه به تجمعات اعتراضی مردم یورش بردند و با اعتراض کنندگان درگیر شدند.
نیروهای سرکوبگر لباس شخصی و نیروی انتظامی وحشیانه به مردم یورش می بردند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند.این درگیریها تا مدتی طولانی ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم شهر رشت و بخصوص جوانان دستگیر شدند. تعداد دستگیر شدگان بیش از 100 نفر تخمین زده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
10 اسفند 1389 برابر با 01 مارس 2011


http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: