۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

اعلام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت در اعتراض به زجر کش کردن یکی از هم بندیشان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به عدم درمان و زجر کش کردن بازاری زندانی محسن دکمه چی که مبتلا به سرطان می باشد از فردا دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
اکثر زندانیان سیاسی سالن 12 که در ایزولۀ کامل بند4 زندان گوهردشت کرج می باشند اعلام کردند که از روز پنجشنبه 12 اسفند ماه برای نجات جان همبندیشان بازاری زندانی محسن دکمه چی دست به اعتصاب غذا خواهند زد و تا زمانیکه او به مرخصی استعلاجی برای شیمی درمانی فرستاده نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.زندانیان سیاسی خواهان دادن مرخصی استعلاجی فوری به بازاری زندانی محسن دکمه چی برای بستری شدن و شروع بلادرنگ شیمی درمانی در یکی از بیمارستانهای تهران هستند.
بازاری زندانی محسن دکمه چی از 6 ماه پیش در زندان اوین به طرز مشکوکی به سرطان لوز المعده مبتلا شد ولی باز جویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران 4 ماه از درمان او در بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت کردند تا اینکه سرطان او پیشرفته شد. این بازاری زندانی وقتی که در شرایط حاد جسمی قرار گرفت بعد از 4 ماه عدم درمان به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی بدلیل عدم درمان به موقع عمل جراحی او موفقیت آمیز نبود . پزشکان معالج برای عدم گسترش سرطان به سایر اندام های او خواستار شیمی درمانی فوری وی شدند ولی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات معالجات او متوقف و به زندان اوین منتقل شد و سپس به زندان گوهردشت کرج در سالن کاملا ایزولۀ 12 قرار دادند و از آن زمان تاکنون معالجات وی را متوقف کرده اند و حتی از تجویز داروی های مسکن خوداری می کنند. سرطان او اخیرا به کبدش سرایت کرده و او را در آستانۀ مرگ قرار داده است.درد جانکاه و طولانی مدت این زندانی به دلیل عدم درمان وعدم تزریق داروهای تسکین دهنده شیوۀ جنایتکارانه بازجویان وزارت اطلاعات برای زجر کش کردن این زندانی سیاسی است.
از طرفی دیگر پزشک قانونی به دادستانی و مسئولین زندان کتبا اعلام کرده است که بازاری زندانی مبتلا به بیماری صعب العلاج می باشد و قادر به تحمل حبس نیست و همچنین پزشک متخصص وی به دادستانی اعلام نموده است که او باید 6 ماه در بیمارستان تحت درمان بدون هرگونه محدودیت و حضور پاسداربندها وبا حضور آزادانۀ خانواده اش صورت گیرد.
تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و به نظر می آید که که علی خامنه ای قصد دارد این زندانی سیاسی را که به جرم کمک به خانواده های زندانیان سیاسی و حضور فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق دستگیر کرده اند زجر کش نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستور زجر کش کردن این زندانی سیاسی که مبتلا به سرطان و در آستانۀ مرگ می باشد به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به پروندۀ جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در دادگاه بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
11 اسفند 1389 برابر با 02 مارس 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: