۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

وضعیت حاد جسمی دانشجوی زندانی علی عجمی در زندان گوهردشت کرج


بنا به گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران " بازجویان وزارت اطلاعات از درمان دانشجوی زندانی علی عجمی که مبتلا به سینوزیت حاد است ممانعت می کنند.
علی عجمی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران در جریان اعتراضات گسترده مردم ایران با یورش مأمورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیرو در حال حاضر در سالن کاملا ایزوله شده 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج زندانی است. او چند هفته است که از بیماری حاد سینوزیت ( عفونت سینوس ها) رنج می برد . علائم این بیماری شامل درد شدید در تمام ناحیه صورت به خصوص چشم ها ، تورم صورت ، تب و لرز می باشد.علیرغم شرایط حاد و دردهای شدید بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
از طرفی دیگر این دانشجوی زندانی از داشتن ملاقات با خانواده اش بدلیل مسافت طولانی و محدودیتهای قرون وسطایی موجود محروم است و ارتباط تلفنی آنها با خانواده هایشان همچنان قطع می باشد ، عدم اطلاع خانواده از عزیزشان باعث نگرانی شدید آنها شده است.
لازم به یادآوری است علی عجمی دانشجوی حقوق دانشگاه تهران در20 بهمن سال 88 با یورش وحشیانه مأمورین وزارت اطلاعات به منزل پدری اش در سبزوار دستگیر و به اداره اطلاعات مشهد برده شد. در اداره اطلاعات مشهد مورد شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. سپس به بند 209 زندان اوین منتقل و تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت. او بیش از 2 ماه در سلولهای انفرادی بند 209 و ماهها بلاتکیف در بند 350 زندان اوین زندانی بود. پس از 8 ماه بلاتکلیفی در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ محاکمه و به 4 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم گردید. اتهامات وی تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت نظام عنوان شده بود. حکم 4 سال زندان وی در شعبه 54 دادگاه تجدید نظر توسط موحد به دو سال حبس تقلیل یافت.
در حال حاضر تعدادی از زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی بسر می برند به دستور بازجویان وزارت اطلاعات از درمان محروم هستند که از جملۀ آنها بازاری زندانی محسن دکمه چی،منصور اسالو،ماشالله حائری،شیرمحمد رضایی را می توان نام برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شیوۀ قرون وسطایی و غیر انسانی قوۀ قضاییۀ ولی فقیه علی خامنه ای و بازجویان وزارت اطلاعات مبنی بر عدم درمان زندانیان سیاسی که در شرایط وخیم جسمی بسر می برند به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
17 اسفند 1389 برابر با 08 مارس 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: