۱۳۸۹ اسفند ۱۵, یکشنبه

زندانی سیاسی مهسا امرآبادی همچنان در بند 2- الف سپاه در بازداشت بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"مهسا امر آبادی همچنان در بند 2- الف سپاه در شرایط سخت و طاقت فرسایی بسر می برد.
خانم مهسا امرآبادی فعال مدنی و همسر زندانی سیاسی مسعود باستانی روز سه شنبه 10 اسفند ماه توسط مأمورین دستگیر و به بند 2-الف سپاه زندان اوین منتقل گردید. او از زمان دستگیر تاکنون توانسته است یک مکالمۀ تلفنی کوتاه و کنترل شده در حضور بازجویان برقرار کند. این مکالمه چند بار قطع شده بود تا بتواند به خانواده اش اطلاع دهد که در بند 2- الف سپاه زندان اوین در بازداشت بسر می برد.
بند 2- الف سپاه در دست بازجویان اطلاعات سپاه می باشد و رفتار آنها با زندانیان سیاسی وحشیانه و غیر انسانی است.
از طرفی دیگر مراجعات مکرر خانواده امر آبادی به زندان اوین و دیگر ارگانها برای اطلاع یافتن از وضعیت عزیزشان و آزادی او تا به حال بی نتیجه بوده است و آنها از هر گونه پاسخگویی به این خانواده و سایر خانواده ها سر باز می زنند.
خانواده های دستگیر شدگان روزهای 25 بهمن ، 1 و 10 اسفند ماه بصورت روزانه مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع می کنند و خواستار آزادی فرزندان خود هستند ولی هیچ کس حاضر به پاسخگویی نیست و خانواده ها نگران از وضعیت وشرایط عزیزان خود هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیریهای گسترده ، بازداشت و شکنجۀ دستگیر شدگان اخیر را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید وشرط زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
15 اسفند 1389 برابر با 06 مارس 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: