۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

محاکمۀ خانواده زندانیان بر مبنای اتهامات دروغین در دادگاه های قرون وسطایی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فراخواندن خانواده زندانی عباس توکلی برازجانی به دادگاه و نسبت دادن اتهامات دروغین به آنها برای صدور احکام سنگین و غیر قانونی علیه آنها
مدتی پیش 4 تن از اعضای خانواده زندانی عباس توکلی برازجانی به شعبۀ 1159 دادگاه فرا خوانده شدند و توسط فردی بنام موسوی مورد محاکمه قرار گرفتند .خانم سودابه شادپور 52 ساله که مأمورین آگاهی به منزلش یورش برده و بدون هیچ دلیل به گردن وی شلیک و او را مجروح کرده بودند.مامورین آگاهی در حالی که گردن وی دچار خونریزی شده بود بر روی زخمش فشار می آوردند.آنها پس از زخمی کردن وی در حالی که دچار خونریزی شدید شده بود او را در منزلش به حال خود رها کردند و آنجا را ترک کردند. هنگامی که خانم شادپور قصد شکایت از مأمورین آگاهی را داشت آنها او را تهدید کردند در صورت شکایت کردن از آنها ،مآمورین آگاهی علیه او پرونده ای تحت عنوان گرویدن به مسحیت خواهند گشود و او را تحت عنوان ارتداد به اعدام محکوم خواهند کرد. یکی از اتهامی که به خانم شادپور نست داده شده گرایش به فرقۀ ضاله و اتهام دیگر فراری دادن متهمان می باشد.
مآمورین آگاهی شاپور همچنین آقای آریاز طباطبایی فرزند خانم شادپور که در جریان یورش وحشیانه دستگیرشده بود زیر شکنجه های وحشیانه وادار به اعتراف به داشتن روابط نامشروع نموده بودند و بر این مبنا او را محاکه کردند.
در این دادگاه همچنین خانم درنا توکلی برازجانی هنگام یورش به منزلشان همراه با دو برادر و سایر بستگانش دستگیر شده بود به ایشان اتهام سخیف و بی شرمانۀ داشتن روابط نامشروع نسبت داده اند در حالی که او در کنار برادرانش و خانواده بوده است.همچنین یکی دیگر از اعضای خانواده بنام خسرو قائدی که در زمان یورش 17 ساله بود به دادگاه احضار شده بود. پس از دفاع متهمان و بر آشفتن از این همه ظلم و بی عدالتی جلسۀ دادگاه برای 4 ماه دیگر به تعویق افتاد.
لازم به یادآوری است 27 تیر ماه 1387 مأمورین نیروی انتظامی و آگاهی به 2 آپارتمان مسکونی خانواده توکلی برازجانی یورش بردند. خانم سودابه شادپور 50 ساله از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت.آقای عباس توکلی برازجانی و بردارش حسین توکلی برازجانی در مقابل چشمان سایر اعضاء خانواده مورد ضرب وشتم شدید و چند ساعت در منزل شخصی شان مورد شکنجه قرار گرفتند . این یورش در نیمه های شب صورت گرفت در حالی که خانم ها و فرزندان آنها در حال استراحت بودند. و آنها در مقابل چشمان پاسدارانی که به آنها فحش های غیر اخلاقی می دادند مجبوربه عوض کردن لباسهای خود بودند . پس از آن تقریبا تمامی اعضای خانواده دستگیرو به آگاهی شاپور انتقال داده شدند که اسامی آنها به قرار می باشد: طناز ابوالحسنی احمدی 16 ساله/خسرو قائدی 17 ساله /مهنابا توکلی برازجانی 26 ساله/فاطمه فراهانی واشکانی/سودابه شادپور 50 ساله /عباس توکلی برازجانی 38 ساله /حسین توکلی برازجانی 33 ساله / محسن
آنها تحت شکنجه های طاقت فرسا و غیر انسانی قرار گرفتند که به قرار زیر می باشد: با انبردست پوست نقاط حساس را فشار دادن و حتی زخمی کردن /به مدت طولانی با باتوم و سایر اشیاء زندانی را مورد شکنجه قرار دادن / ازپشت دست بند و پابند زدن / جوجه کباب کردن /آویزان کردن به مدت طولانی تا زمانی که زندانی بیهوش شود/ در عطش نگه داشتن زندانی به مدت طولانی / د ر طی 24 ساعت تنها 2 بار حق استفاده از دستشویی / تهدید به تجاوز به خانم هایی که دستگیر شدند توسط قاضی پرونده بنام روشن/هنگام شکنجه کیسه بر روی صورت زندانی کشیدن/ پریدن روی دست زندانی با پا در حالی که دستبند به دست زندانی است/ سایر اعضای خانواده یا شاهد شکنجه بستگان خود بودند و یا صدای ضجه و ناله های آنها را می شنیدند .
آقای حسین توکلی برزاجانی 33 ساله در اثر شکنجه های قرون وسطائی و وحشیانه و مستمر در حالی که تمامی بدن او سیاه شده بود جان باخت .حسین توکلی برازجانی در 6 مردادماه 1387 در سلول کناری برادرش آقای عباس توکلی زندانی بود او صدای شکنجه کردن و ضجه های برادرش را می شنید و بعد از مدتی صدای وی قطع شد و هیاهوی پاسداربندها بلند شد که می گفتند: مُرد او ُمرد. و بدین طریق این زندانی را به قتل رساندند.
مدتی پیش زندانی عباس توکلی برازجانی پس از 2 سال بلاتکلیفی توسط عزیز محمدی رئیس شعبۀ 71 کیفری به اعدام محکوم شد و در حال حاضر در انتظار اجرای حکم اعدام در بند 1 زندان گوهردشت کرج بسر می برد..
افرادی که دستور دهنده و شکنجه کننده زندانیان بی دفاع بودند ؛سرهنگ پاسدار مرتضی رستمی نیا رئیس بازداشتگاه ،سرهنگ پاسدار کرمی، سرهنگ پاسدار مدحی و افراد تحت فرمان آنها بودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، احضار خانواده این زندانی و نسبت دادن اتهامات دروغین برای صدور احکام سنگین و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 اسفند 1389 برابر با 09 مارس 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: