۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

تبدیل شدن جشن چهارشنبه سوری به اعتراضات در شهر رشت

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"از لحظاتی پیش چشن چهار شنبه سوری در نقاط مختلف شهر رشت آغاز شده است. مردم با برافروختن شعله های آتش و پریدن از روی آن در موارد متعددی اقدام به سر دادن شعار علیه رژیم ولی فقیه می کنند .
روز سه شنبه 24 اسفند از حوالی ساعت 19:00 انبوهی از مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف شهر رشت اقدام به برگزاری مراسم گستردۀ چهار شنبه سوری نموده اند. عمده تجمع مردم در خیابان مطهری و خیابان گلسا می باشد. جوانان از پیش محل گسترده برگزاری مراسم را در خیابان گلسا اعلام کرده بودند. در حال حاضر جوانان حین پریدن از آتش اقدام به سر دادن شعار می کنند و در مواردی بسوی نیروهای سرکوبگر که مانع انجام جشن چهار شنبه سوری هستند ترقه های پر صدا بسوی آنها پرتاب می کنند. مراسم چهار شنبه سوری تبدیل به اعتراضات علیه رژیم ولی فقیه گردیده است.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه از حوالی ساعت 15:00 در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند و از ساعت 17:00 مغازه داران را وادار به تعطیل کردند مغازه هایشان می کنند . نیروهای سرکوبگر برای مردم و جوانانی که در سطح شهر هستند ایجاد مزاحمت می نمایند. همچنین علاوه بر ماشینهای آتش نشانی 5 ماشین آب پاش بزرگ مستقر کرده اند. تعداد نیروهای سرکوبگر بسیار زیاد می باشند.نیروهای سرکویگر عمدتا در خیابان مطهری و و خیابان گلسا بصورت گسترده حضور دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
24 اسفند 1389 برابر با 15 مارس 2011

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: