۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

تشدید شکنجۀ روحی بازاری زندانی در آستانۀ مرگ و خانواده اش در بیمارستان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"وضعیت بسیار وخیم جسمی بازاری زندانی محسن دکمه چی و برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی پاسداربندهای حاضر در اتاق با خانواده اش در حین ملاقات برای افزایش فشار روحی علیه آنها.
وضعیت جسمی بازاری زندانی محسن دکمه چی روز به روز وخیم تر می شود.درد جانکاه لحظه ای او را امان نمی دهد و دچار ضعف شدیدی شده است . او دیگر قادربه نشستن بر روی تختخوابش نیست.بازاری زندانی 4 هفته است که قادر به خوردن غذا نیست و چند روزی است که حتی نمی تواند مایعاتی مانند شیر و آب میوه بنوشد. هنگام نوشیدن آب با درد های شدیدی مواجه می شود.
با مراجعات مکرر خانواده زندانی سیاسی محسن دکمه چی به عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران برای گرفتن مجوز جهت پرستاری و نگهداری از او، تنها به همسرش اجازه 10 دقیقه ملاقات داده شده است. خانواده در هر مراجعه جهت ملاقات 10 دقیقه ای با برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی 5 مأمور مستقر در اتاق مواجه می شوند . این حرکت غیر انسانی مقابل چشمان آقای دکمه چی صورت می گیرد تا فشارهای روحی علیه او و خانواده اش را افزایش دهند . این رفتار غیر انسانی از بدو ورود خانواده به اتاق تا هنگام خروج آنها ادامه دارد.وقتی که خانواده آقای دکمه چی علت آن را جویا می شوند و به آنها می گویند که مگر دادستانی مجوز ملاقات به ما نداده پس چرا شما چنین برخوردی با ما دارید؟ مأمورین مستقر در اتاق به این خانواده می گویند به ما دستور داده اند که اینگونه رفتار کنیم!
پزشکان معالج وی تاکید کرده اند که باید یکی از اعضای خانواده اش بطور مستمر در آنجا حضور داشته باشد تا رسیدگی های لازم را انجام دهد و حضور اعضای خانواده باعث تغییر در شرایط و روحیۀ او می شود. بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی نه تنها به این خانواده چنین اجازه ای را نمی دهند بلکه تعداد مأمورها را از 4 نفر به 5 نفر افزایش داده اند و برخورهای وحشیانه و غیر انسانی نسبت به بازاری زندانی و خانواده اش را شدت بخشیده اند.بجز ملاقات 10 دقیقه ای همسرش سایر اعضای خانواده مانند مادر ،خواهر و فرزند آقای دکمه چی حق ملاقات با او را ندارد.
از طرفی دیگر علاوه بر نگهداری او در اتاقی جداگانه که شرایط سلول انفرادی را دارا است مأمورین را از 4 نفر به 5 نفر افزایش داده اند.برخوردهای مامورین با بازاری زندانی که در آستانۀ مرگ قرار دارد وحشیانه و غیر انسانی است و او دائما تحت شکنجه های روانی و برخوردهای غیر انسانی آنها قرار دارد.بازاری زندانی برای استفاده از سرویسهای بهداشتی و استحمام و سایر کارهای شخصی نیاز به کمک دارد و اکثر اوقات این کار به عمد به مأمورها سپرده شده است که رفتارهای وحشیانه و برخوردهای غیر انسانی و شکنجه های روحی علیه او بکار ببرند.
بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی عملا با ایجاد سلول انفرادی در بیمارستان برای این بازاری زندانی که در مرحلۀ پایانی حیات خود بسر می برد سعی دارند برای سلب مسئولیت و فریب افکار عمومی اینگونه وانمود کنند که این بازاری در بیمارستان و تحت مداوا است و از مسئولیت قتل این زندانی سیاسی شانه خالی کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه های روحی زندانیان سیاسی در آستانۀ مرگ و قرار دادن آنها در سلولهای انفرادی تحت عنوان درمان و سوءاستفاده از نام بیمارستان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای نجان جان این زندانی سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
7 فروردین 1390 برابر با 27 مارس 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: