۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

زندانی سیاسی علی زاهد در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی علی زاهد بدلیل داشتن رابطۀ دوستی با زنده یاد محسن اسلامی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.
زندانی سیاسی علی زاهد 43 ساله متاهل و دارای یک فرزند می باشد. او اردیبهشت ماه 1387 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به ادارۀ اطلاعات شیراز منتقل شد. دلیل اولیه بازداشت آقای زاهد دوستی با محسن اسلامی است که سال گذشته به اتهام کمک مالی به برادرش اعدام شده بود می باشد. بازجویان وزارت اطلاعات بدلیل بی گناه بودن وی حتی در ابتدای دستگیری اش وثیقه مالی برای آزادی او تعیین کرده بودند ولی از اجرای آن خوداری کردند و او را به بند 209 زندان اوین منتقل نمودند.
زندانی سیاسی علی زاهد پس از 19 ماه بازداشت و بلاتکلیفی در 2 آذر ماه 88 در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ با نسبت دادن اتهاماتی مانند عضویت در انجمن پادشاهی و مشارکت در بمب گذاری شیراز به اعدام محکوم شد.این حکم ضدبشری و قرون وسطایی در شعبۀ 36 تجدید نظر دادگاه انقلاب توسط احمد زرگر مورد تایید قرار گرفت. او در تمامی مراحل اولیۀ دادگاه از داشتن وکیل انتخابی محروم و فقط از وکیل تسخیری برخوردار بود.
قبل از محاکمه،صلواتی رئیس شعبۀ 15 دادگاه انقلاب و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران بارها به خانواده وی اطمینان خاطرداده بودند که زندانی سیاسی علی زاهد بی گناه است و آزاد خواهد شد ، آنها نباید نگران باشند و اینگونه سعی و تلاش داشتند که این خانواده را ساکت نگه دارند تا آنها را در عمل واقع شده قرار دهند.
پس از صدور حکم و تایید آن عباس جعفری دولت آبادی به خانواده آنها گفت:که پرونده او را به کمیسیون عفو و بخشش ارسال کنید تا آنها رسیدگی نمایند ولی علیرغم گذشت مدت طولانی هنوز به این خانواده جواب مشخصی داده نشده است.یکی از شیوه های غیر انسانی این کمیسیون که تحت عنوان عفو و بخشش عمل می کند این است که زندانی سیاسی و خانواده او را وادار می کند که اتهامات نسبت داده شده را بپذیرند تا به تقاضای عفو و بخشش آنها رسیدگی نمایند و با این عمل بر اتهامات نسبت داده شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات ،دادستان تهران و صلواتی صحه می گذارند. این در حالی است که زندانی سیاسی بر این نکته در شکنجه گاه و دادگاه بر بی گناهی خود تاکید کرده و اتهامات نسبت داده شده را رد نموده است.
مراحل به اصطلاح حقوقی پرونده زندانی سیاسی علی زاهد به پایان رسیده است و او در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.
در حال حاضر در بند 350 زندان اوین حکم اعدام حداقل 7 زندانی سیاسی تایید شده و آنها در انتظار اجرای حکم ضدبشری و قرون وسطایی اعدام بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد،معلم زندانی عبدالرضا قنبری،بازاری زندانی جواد لاری، حمید قاسمی،محسن دانشپور مقدم،سعید ملک پور و حسن سی سختی می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ،شکنجه و صدور احکام قرون وسطایی اعدام علیه زندانیان سیاسی در ایران را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
22 اسفند 1389 برابر با 13 مارس 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: