۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

یکی زندانی سیاسی بدون اطلاع و حضور در دادگاه به حکم سنگین و غیر انسانی محکوم شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی یدالله رحمانی بدون اطلاع از تشکیل دادگاه و حق حضور در آن و برخورداری از حق دفاع و وکیل به حکم سنکین و غیر انسانی 1 سال زندان و جریمه 300 هزار تومان محکوم و به زندان جوبین قزوین منتقل شد.

آقای یدالله رحمانی 60 ساله بدلیل دیداری که 6 سال پیش با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق داشته است در دادگاه انقلاب قزوین به 1 سال زندان و مبلغ 300 هزار تومان جریمه محکوم شد.آقای رحمانی بدون اینکه به دادگاه انقلاب قزوین فرا خوانده شود و از حق دفاع و وکیل برخوردار باشد بصورت غیابی محاکمه شده است.

اتهامی که دادگاه انقلاب قزوین به او نسبت داده است خروج غیر قانونی از مرز عنوان شده است این در حالی است که او دارای پاسپورت معتبر بوده . هنگامی که برای دیدار با فرزندش عازم قرارگاه اشرف در عراق شده بود با پاسپورت معتبر و ویزای عراق و بصورت قانونی از ایران خارج شده بود و بعد از دیدار با فرزندش مجددا به ایران بازگشته است.

در حالی که طبق قوانین موجود اگر هم کسی غیر قانونی از مرز خارج شود محکومیت او فقط 50 هزار تومان جریمه نقدی می باشد

آقای رحمانی 16 اسفند ماه احظاریه ای از اجرای احکام دادگاه انقلاب قزوین دریافت نمود که در آن قید شده بودکه باید خود را به زندان جوبین قزوین معرفی کند. هنگامی که به اجرای احکام مراجعه کرد و اعلام کرد که من به هیچ دادگاهی فرا نخوانده نشده ام و در جایی محاکمه نشده ام پس چگونه می شود حکمی علیه من صادر شود. آنها بدون توجه به اعتراض وی ، او را دستگیر و به زندان جوبین قزوین منتقل کردند.

آقای یدالله رحمانی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و از سال 1361 تا سال 1363 بدلیل هوادری از سازمان مجاهدین خلق در زندان جوبین قزوین تحت شکنجه های وحشیانه بسر برد و در اثر این شکنجه ها مهره های کمر او دچار آسیب شدید شد. او همچنان از ناراحتی مهره های کمرش رنج می برد و براحتی قادر به راه رفتن نیست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محاکمه غیابی که حق برخورداری از دفاع و داشتن وکیل را محروم می کند و صدور احکام سنگین و غیر انسانی که بر خلاف قوانین آنها می باشد را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای سازمان یافته و سیستماتیک در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 اسفند 1388 برابر با 19 مارس 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: