۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

تجمع خانواده ها در مقابل زندان اوین علیرغم محدودیتها و حضور گسترده نیروهای سرکوبگر

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، علیرغم محدیدویتها و حضور تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر خانواده های دستگیر شدگان همانند شبهای گذشته در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی بی قید و شرط عزیزان خود شدند.

روز سه شنبه 25 اسفند ماه از حوالی ساعت 18:00 تعداد زیادی از خانواده ها در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.خانواده های دستگیر شدگان سعی کردند که ساعتهای چهارشنبه سوری را در کنار حصارهای زندان اوین بگذرانند تا خود را نسبت به عزیزانشان نزدیکتر حس کنند.هر چه به روزهای آغاز سال نو نزدیک تر می شویم تلاش و کوششها خانواده ها برای آزادی عزیزانشان فزونی می یابد.

برخلاف شبهای گذشته برای خانواده ها محدودیتهایی ایجاد کرده بودند و خانواده ها می بایست در درون حصارهای که ایجاد کرده بودند قرار می گرفتند و یک حالت بازداشت غیر رسمی برای خانواده ها ایجاد کرده بودند.خانواده همانند شبهای گذشته حق ایستادن خارج از حصارها را نداشتند. همچنین بر خلاف معمول تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر را در آنجا مستقر کرده بودند و جو امنیتی شدیدی را ایجاد کرده بودند.

ولی خانواده به حصارها و حضور تعداد زیادی از نیروها سرکوبگر توجه نمی کردند و بر خواست خود که آزادی عزیزانشان بود پافشاری می کردند. با ایستادگی و پافشاری خانواده ها از ساعت 18:30 شروع به آزادی دستگیر شدگان نمودند و تعداد زیادی از دستگیر شدگان آزاد شدند.

همانند شبهای گذشته زندانیان سیاسی که آزاد می شدند با سوت کشیدن،دست زدن از آنها استقبال می شد و موجی از شادی بین خانواده ها ایجاد می کرد. تجمع خانواده ها تا ساعت 23:00 ادامه یافت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

26 اسفند 1388 برابر با 16 مارس 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: