۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

تجمع نزدیک به 500 نفر از خانواده ها و مردم برای آزادی عزیزانشان در مقابل زندان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدها نفر از خانواده های دستگیر شدگان و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزانشان در آستانه عید نوروز شدند.

غروب روز جهارشنبه 26 اسفند ماه از ساعت 17:30 خانواده های دستگیر شدگان و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر آزادی عزیزانشان در آستانه عید نوروز تاکید کردند. هر لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود و تا ساعت 21:45 دقیقه تعداد خانواده ها و مردم نزدیک به 500 نفر می رسید.خانواده ها و مردم مشتاقانه در انتظار آزادی عزیزان خود بسر می برند.تجمع خانواده از زیر پل تا نزدیکی درب اصلی زندان اوین امتداد دارد.

با پافشاری و ایستادگی خانواده ها تا 21:30 تعدادی از دستگیر شدگان آزاد شدند.از جمله آزادشدگان امشب یکی از حامیان مادران عزادار به نام خانم ام بنین ابراهیمی می باشد. ولی هنوز تعدادی از حامیان مادران عزدار در بازداشت بسر می برند از جمله آنها خانم الهام احسنی می باشد.

خانواده ها و مردم با آزادی هر زندانی به استقبال گرم او می شتابند و موجی از شور و شادی در آنجا بر پا می شود.همزمان که زندانی آزاد شده در آغوش گرم خانواده و دوستانش قرار می گیرد سایر خانواده ها و مردم با دست زدن و سوت کشیدن نسبت به زندانی آزاد شده ابراز احساسات می کنند.تعدادی از خانواده ها با پخش شیرینی آزادی عزیزشان را جشن می گیرند.

از طرفی دیگر زندانیان آزاد شده با بربالا بردن دستان خود به نشانه پیروزی وبا لبخند زدن و دست تکان دادن به ابراز احساسات استقبال کنندگان پاسخ می دهند.

از چند روز گذشته تجمع خانواده ها تا ساعت 24:00 ادامه می یابد.برای عدم تجمع گسترده خانواده ها مدتی است که که دستگیر شدگان را بطور نامنظم آزاد می کنند و بعضا حتی بعد از ساعت 24:00 آزاد میکنند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
26 اسفند 1388 برابر با 17 مارس 2010



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: