۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

یکی از دانشجویان زندانی پلی تکنیک در شرایط غیر انسانی بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فرزان حکیم زاده دانشجوی سال چهارم پلی تکنیک تهران در شرایط غیر انسانی در زندان گوهردشت کرج بسر می برد

فرزان حکیم زاده دانشجوی سال چهارم پلی تکنیک تهران که گفته می شود در روز عاشورا دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد.او چند هفته تحت بازجوئیهای مستمر که توام با شکنجه های فیزیکی و روحی بود بسر برد. سپس آقای حکیم زاده را به بند 4 سالن 12 جوانان منتقل کردند.

بازجویان وزارت اطلاعات و مسئولین زندان گوهردشت برای تحت فشار قرار دادن این زندانی او را به این سالن بسته منتقل کردند و ازطریق باند مافیایی این سالن او را مورد اذیت و آزارهای مختلف قرار می دهند . این دانشجو را در شرایط بسیار حادی قرار دارد.

در حال حاضر تعداد دیگر از دستگیر شدگان روز عاشورا در این بند بسر می برند که از جمله آنها دستگیری 15 نفر از اعضا و دوستان یک خانواده بنام خانواده شادمهر می باشد. آنها بدلیل دریافت اس.ام. اس دستگیر و برای مدتی طولانی در سلولهای انفرادی بند 5 و بند سپاه بسر بردند.آقای زاوش شادمهر دانشجوی صنعتی شریف و همراه با پدرش آقای شادمهر در بند 4 زندان گوهردشت در حالت بلاتکلیفی بسر می برند.

در سالن 12 معروف به سالن جوانان زندان گوهردشت کرج باندی مافیائی توسط علی محمدی معاون زندان و محمود مغنیان رئیس بند 4 تشکیل شده است. این باند مافیایی تحت امر این دو فرد عمل می کنند. آنها در تجاوز به زندانیان نوجوان و جوان که تازه به این سالن وارد می شوند شرکت دارند و همچنین انواع مختلفی از مواد مخدر که از جمله آن شیشه به وفور در این سالن توسط این باند به فروش میرسد.همچنین در انتهای سالن 12 سلولی وجود دارد که توسط علی محمدی و محمود مغنیان در اختیار این باند قرار داده شده که برای شکنجه وحشیانه جوانانی که از فرامین این باند مافیایی اطاعت نمی کنند بکار برده می شود. یکی از شیوهای معمول این باند در رابطه با زندانیان تازه وارد که اکثرا کم سن وسال هستند مورد تجاوز جنسی قرار دادن آنها است. این سالن بسته است و ارتباط آن با سایر سالنها به سختی صورت می گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،انتقال به سلولهای انفرادی ،تحت بازجوئی و شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن و در شرایط سخت و بلاتکلیفی بودن دستگیرشدگان اخیر را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوی و بی قید وشرط زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
13 بهمن ماه برابر با 04 مارس 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: