۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

یکی از بازاریان تهران تحت فشار های روحی و بلاتکلیفی در بند 209 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی بیش از 3 ماه است که در بند مخوف 209 زندان اوین تحت فشارهای غیر انسانی و بلاتکلیفی بسر می برد.

زندانی سیاسی محمد بنازاده امیر خیزی 63 ساله از بازاریان تهران نزدیک به 4 ماه است که در بند 209 زندان اوین در حالت بلاتکلیفی بسر می برد .او بیش از 2 ماه در سلولهای انفرادی تحت بازجوئیهای طولانی شبانه و شکنجه های روحی و جسمی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و در اثر فشارهای غیر انسانی دچار کاهش وزن شدید شده است. یکی از شیوهای غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات بعد از مدتی در انتظار نگه داشتند زندانیان سیاسی بازجوئیهای را دوباره از سر می گیرند و تهدیدات و فشارها را شدت می بخشند.

خانواده آقای بنازاده امیر خیزی از زمان دستگیری عزیزشان تا به حال به مراکز مختلف مراجعه کرده اند که از جمله آن دادستانی تهران،دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه کردند ولی از دادن پاسخ مشخص به این خانواده خوداری می کنند و رفتارهای آنها با این خانواده خشن و غیر انسانی است. این خانواده هنوز از علت دستگیرعزیز خود بی اطلاع هستند .

پس دستگیری بازاری در بند،بازجویان وزارت اطلاعات همسر و دختر او را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار کردند و آنها را برای مدتی طولانی توسط فردی با نام مستعار علوی از سربازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین تحت بازجوئی،فشارهای روحی و تهدیدات خود قرار دادند.

از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی را تحت فشار قرار داده اند که ارتباطات خانوادگی خود را با همدیگرو دوستان و بستگان خود بطور کامل باید قطع کنند و از رفت و آمد و تماس تلفنی با یکدیگر خوداری کنند در غیر اینصورت منجر به بازداشت آنها خواهد شد. در این رابطه تا به حال تعدادی از خانواده به ستاد پیگیری فرخوانده شده اند و با بازجوئی طولانی و تحت فشار قرار دادن آنها بر این نکته تاکید کرده اند و با تماس های تلفنی بازجویان وزارت اطلاعات به تهدیدات خود افزوده اند

لازم به یاداوری است که آقای محمد بنازاده امیرخیزی 63 ساله در 9 آذرماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.آقای امیرخیزی پیش از این مدتی در بازداشت بسر برده بود.برادر او جانباخته راه آزادی علی بنازاده امیر خیزی در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرین فر بدلیل دیدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به یک سال زندان محکوم شد که محکومیت او مدتی پیش به پایان رسید. در حال حاضر خواهر او زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی بدلیل دیدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت کرج زندانی است . پیش از این برادران او آقایان اصغر و حمید بنازاده بدلیل دیدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف به 2 سال زندان محکوم شده بودند که مدتی پیش پس از پایان یافتن محکومیتشان آزاد شدند.

در حال حاضر علاوه بر آقای امیر خیزی،تعداد دیگر از بازاریان تهران در بند 209 و 350 زندان اوین بسر می برند، که از جمله آنها؛ آقایان محسن دکمه چی،جواد لاری،حسین نیاکان می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت،شکنجه های روحی و جسمی و اعمال فشار بر خانواده های بازاریان در بند را محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی بازاریان در بند است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 اسفند 1388 برابر با 12 مارس 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: