۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشری و دمکراسی در ایران، یورش شبانه و وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع در آستانه چهارشنبه سوری در بند 6 زندان گوهردشت شدت می گیرد.

در طی چند روز گذشته گارد زندان به زندانیان بی دفاع بند 6 زندان گوهردشت کرج یورش بردند و آنها را مورد ضرب وشتم واهانت قرار دادند.این حملات از ساعت 24:00 شروع و تا ساعت 01:00 نیمه شب ادامه داشت.این یورش به فرماندهی فردی بنام امیریان بود. این فرد همراه با 40 نفر از مامورین سرکوبگر خود که به باتونهای برقی مجهز بودند به سلولها یورش بردند و زندانیان را مورد ضرب وشتم قرار می دادند.امیریان فرمانده گارد پس از پایان حمله وحشیانه 3 نفر از زندانیان بی دفاع را در حالی که با باتون مورد ضرب وشتم قرار می داد به زیر 8 برد و برای مدتی طولانی آنها را آماج باتونهای خود قرار داد. 3 زندانی که ضربات باتون به سر و سایر اعضای بدنشان اصابت کرده بود دچار صدماتی شده بودند.گارد زندان همچنین حداقل امکانات زندانیان که از فروشگاه زندان تهیه می کنند را ضبط و با خود می برند.

از طرفی دیگر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان ،مدتها است که سرویسهاس بهداشتی بند 6 نشت می کند بطوری که زندانیانی که قصد استفاده از سرویسها را دارند برای جلوگیری از ریزش آب دفع شده انسان از طبقه بالاتر ناچار هستند که با پلاستکی وارد سرویسها شوند. همچنین بیش از 1 هفته است که سرویسهای بهداشتی طبقه همکف بطور کامل غیر قابل استفاده شده است و نزدیک به 300 نفر زندانی باید از سرویسهای طبقه اول که خود دارای بیش از 270 زندانی است و کلا دارای 5 عدد سرویس می باشد که 3 تای آن از دور خارج شده است استفاده کنند . زندانیان برای استفاده از سرویسها ساعتها در صف طولانی قرار می گیرند .

زندانیان بارها به این شرایط غیر انسانی اعتراض کرده اند که با این جواب مواجه شده اند که اینجا زندان است و خدا را شکر کنید که چنین چیزی وجود دارد.

علی حاج کاظم و معاون اجرائی او علی محمدی و رئیس بند برای تحت فشار قرار دادن زندانیان از تمامی شیوه های ضدبشری را علیه زندانیان بکار می گیرند و هرگونه اعتراض زندانیان، با انتقال به سلولهای انفرادی برای شکنجه های غیر انسانی آنها مواجه می شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع و مورد ضرب وشتم قرار دادن و محدود کردن امکانات اولیه علیه زندانیان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای رسیدگی به جنایتهای مستمر و سازمان یافته در زندانهای این رژیم خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

23 اسفند 1388 برابر با 14 مارس 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: