۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

بازجویان وزارت اطلاعات علیرغم تامین قرار وثیقه فعال کودکان از آزادی او ممانعت می کنند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانم مریم ضیاء از فعالین حقوق کودک علیرغم تامین قرار وثیقه و بازداشت سند منزل آنها اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او ممانعت می کنند

نزدیک به دو هفته پیش و پس از 60 روز بازداشت در بند مخوف 209 زندان اوین به همسر او آقای منصور حیات غیبی اطلاع داده شده که با سپردن وثیقه 30 میلیون تومانی می تواند همسرش را آزاد کند.آقای حیات غیبی سند منزل خود را که ارزش آن چند برابر بیش از مبلغ وثیقه تعیین شده می باشد در بازداشت دادگاه انقلاب قرار داد و دادگاه انقلاب نامه ای به آقای حیات غیبی مبنی بر بازداشت سند جهت ارائه به بازپرسی شعبه 11 شهرری داده شد.

آقای حیات غیبی نامه بازداشت سند منزل را به فردی بنام نو فرصتی رئیس شعبه 11 بازپرسی شهر ری ارائه داد ولی این فرد با آوردن بهانه های واهی سعی دارد که خانم مریم ضیاء را در ایام عید در بازداشت نگه دارد و از فرزندانش بدور باشد و اینگونه فشار روحی وعاطفی را بر خانواده و خانم ضیاء را افزایش دهد.این در حالی است که علیزاده رئیس دادگاه شهر ری کار بازپرس نو فرصتی را غیر قانونی می داند.

پیگیریهای مستمر آقای حیات غیبی برای آزادی همسرش تاکنون بی نتیجه بوده و نوفرصتی بازپرس شعبه 11 به این خانواده گفته است که تحت فشار است که حکم آزادی خانم ضیاء را نباید صادر کند. این فشارها از طرف بازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین علیه بازپرس اعمال می شود تا از آزادی خانم ضیاء ممانعت بعمل آید.

لازم به یادآوری است که خانم مریم ضیاء 40 ساله متاهل و دارای 2 فرزند و از فعالین حقوق کودک می باشد.در تاریخ 10 دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند مخوف 209 منتقل شد و پس 2 ماه بازداشت در بند 209 به بند زنان زندان اوین منتقل شد او در کنار زندانیان عادی و خطرناک قرار داده شده است. خانم ضیاء چندین هفته از داشتن هرگونه تماس با خانواده و فرزندانش محروم بودند.در این مدت فرزندان او در شرایط سخت عاطفی بسر می بردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری و ادامه بازداشت فعالین کودک و ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او را محکوم می کند و از یونیسف،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فعالین کودک در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
25 اسفند 1388 برابر با 16 مارس 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

یونیسف

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: