۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

در ادامۀ موج جدید اعدام ها یک زندانی در زندان ارومیه به دار آویخته شد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در راستای موج لاینقطع اعدام ها که برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه می باشد، صبح امروز یک زندانی دیگر در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد.
روز سه شنبه 3 آبان ماه زندانی صالح عابدینی حدودا 30 ساله اهل ارومیه که از سال 1387 تاکنون در زندان بسر می برد به اتهام داشتن مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد.
در طی چند ماه گذشته که موج جدید اعدام در زندانهای مختلف ایران شروع شده است و اکثر آنها بصورت گروهی و یا در ملا عام صورت می گیرد همچنان ادامه دارد.اکثر اعدام ها بصورت مخفیانه صورت می گیرد و قوۀ قضاییه از انتشار خبر اعدام زندانیان خوداری می کند.
سیاست اعدام زندانیان سیاسی،اعدام نوجوانان،اعدام های گروهی و در ملا عام توسط ولی فقیه علی خامنه ای تعیین می شود و دستوراجرای آن توسط صادق لاریجانی رئیس منصوب ولی فقیه در قوۀ قضاییه گرفته می شود.از زمان انتصاب صادق لاریجانی جنایتکار علیه بشریت به ریاست قوۀ قضاییه اعدام ها بصورت تصاعدی رو به افزایش بوده است. هدف از این اعدام ها ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج مستمر و بی پایان اعدام ها در ایران را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بسریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت پایان دادن به کشتارها در ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
03 آبان 1390 برابر با 25 اکتبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: