۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین نزدیگ به 1 هفته است که گاز بند قطع شده است و زندانیان امکان استفاده از حمام به دلیل سرد بودن آب را ندارند.
در حدود1 هفت است که گاز بند 350 زندان اوین قطع می باشد. زندانیان سیاسی بدلیل قطع بودن گاز و سرد بودن هوا امکان استفاده از حمام را ندارند و برای استحمام کردن ناچار هستند که با آب سرد حمام کنند.عدم امکان استحمام در محیطهای جمعی خود می تواند باعث ایجاد فشارهای شخصی و جمعی و بیماری گردد.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی به دلیل غیر قابل استفاده بودند غذای زندان ناچار هستند که از فروشگاه زندان مواد غذایی که چند برابر قیمت مممول می باشد را خریداری کنند و با اجاق گازی که در بند موجود است خود اقدام به پخت غذای ساده مانند تخم مرغ نیم رو و غیره نمایند . اما با قطع شدن گاز امکان یخت غذای ساده و چای از زندانیان سیاسی سلب شده است.
خانواده های زندانیان سیاسی که برای پیگیری وضعیت حقوقی، پزشکی و فشارهای مختلف علیه عزیزانشان ناچار هستند به عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از سرکوبگران زندانیان سیاسی مراجعه کنند و معمولا امکان مراجع برای خانواده های فقط روز شنبه می باشد تا شاید بتوانند وی را در راهروهای دادستانی بطور اتفاقی ببینند و مشکلات خود و عزیزانشان را با او مطرح کنند . عباس جعفری دولت آبادی برای تحقیر کردن و تحت فشار روحی قرار دادن خانواده های زندانیان سیاسی سعی می کند که در راهروی دادستانی و برای چند لحظه کوتاه به خانواده ها در بعضی مواقعی پاسخ دهد که معمولا با برخوردهای خشن و غیر انسانی او مواجه هستند. این فرد اخیرا برای عدم روبرو شدن با خانواده ها اقدام به جداسازی دفتر خود نموده است و عملا نه امکان تعیین ملاقات به خانواده های داده می شود و نه در راهروهای دادستانی امکان صحبت کردن با او وجود دارد.
رفتارها و برخوردهای عباس جعفری دولت آبادی در طی هفته های اخیر با خانواده ها غیر انسانی و خشن تر شده است.این فرد و همکارانش حقوق ماهیانه خود را از بیت االمال مردم دریافت می کند و قاعدتا وظیفه ای جز رسیدگی به مشکلات مردم نباید داشته باشد.خود و زیر دستانش افراد سرکوبگری هستند که در پرونده سازی ،تقاضای صدور حکم ضدبشری اعدام و یا زندانهای طولانی مدت، سلب حقوق اولیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها مانند ،داشتن تماس تلفنی،ملاقات حضوری، درمان زندانیان سیاسی،ایجاد فشارهای جسمی و روحی بر زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و ده ها مورد دیگر روا می دارد.
تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی ،برای صدور حکم اعدام، زندانهای طولانی مدت وشیوه های مختلف سرکوب در زندانها توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و برای اجرا به صادق لاریجانی منصوب وی در قوۀ قضاییه ، وزارت اطلاعات و سازمان زندانها گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران برای بازدید از زندانها،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به شورای حقوق بشر جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
2 آبان 1390 برابر با 24 اکتبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: