۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

اعدام 6 زندانی در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز شنبه 23 مهر ماه 6 زندانی در زندان مرکزی زاهدان به اتهام داشتن مواد مخدر اعدام شدند.یکی از اعدام شدگان دیروز، از شهروندان افغانستان بود. علیرغم گذشت 2 روز از اجرای حکم ضدبشری اعدام ،هنوز قوۀ قضاییه رژیم ولی فقیه از اعلام رسمی آن خوداری می کند.
در طی چند هفتۀ اخیر موج لاینقطع اعدام ها در ایران ادامه دارد که بخش بسیار کوچکی از آن توسط رسانه های دولتی اعلام می شود و اکثر آنها بصورت مخفیانه صورت می گیرد.
صادق لاریجانی منصوب ولی فقیه علی خامنه ای در قوۀ قضاییه که در اظهارات علنی خودش اعلام کرده است: « قضات اش مطابق منویات مقام معظم رهبری کار می کنند» دستور دهندۀ اجرای احکام ضدبشری اعدام در ایران می باشد. او که از جنایتکاران علیه بشریت است ، از زمان انتصابش به این سمت اعدام زندانیان سیاسی،اعدام نوجوانان ،اعدام های در ملاعام و اعدام های گروهی را به اجرا در آورده است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج گسترده اعدام ها که اکثرا بصورت مخفیانه در زندانها صورت می گیرد را محکوم می کند و از دبیر کل ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به اعدام ها در ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
24 مهر 1390 برابر با 16 اکتبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: