۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

تسلیم شدن بازجویان وزارت اطلاعات به خواست ارژنگ داودی پس از 43 روز اعتصاب غذا


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"روز یکشنبه 24 مهر ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی پس از 43 روز اعتصاب غذا، بازجویان وزارت اطلاعات را وادار به تسلیم شدن به خواسته هایش نمود و در نهایت او را از بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات به بند 4 زندان گوهردشت کرج باز گرداندند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالی که هنوز در اعتصاب غذا بسر می برد وارد سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج گردید و در آنجا اقدام به شکستن اعتصاب غذای خود نمود.او در حالی که بشدت لاغر شده بود و به سختی قادر به حرکت بود اما از روحیۀ بسیار بالایی برخوردار بود و با لبخندهایش جواب احساسات گرم همبندیانش را می داد.
در طی مدت انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین فشارهای طاقت فرسایی علیه وی و خانواده اش اعمال کردند تا او را وادار به تسلیم کنند که از حقوق اولیۀ خود کوتاه آید.اما او نه تنها از حقوق خود کوتاه نیامد و مرعوب اعمال قرون وسطایی بازجویان وزارت اطلاعات نگردید بلکه در اعتراض به اعمال آنها دست به اعتصاب غذای طولانی مدت نمود.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی 12 مرداد ماه به دلیل نوشتن نامه به گزارشگر ویژه حقوق بشر دکتر احمد شهید به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل و تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت که منجر به پاره شدن پرده گوش چپش و خونریزی و عفونت آن گردید . آخوندی با نام مستعار علوی،سعید شیخان و مصطفوی از سربازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین او را در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بسر می برد تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سال 1382 دستگیر و پس از مدتها نگهداری در شکنجه گاه 209 زندان اوین به بند عمومی منتقل شد اما پس از مدتی او را به زندان گوهردشت کرج تبعید و از آنجا به زندان بندرعباس تبعید کردند و پس از گذراندن چندین ماه زندان در آنجا مجددا به زندان گوهردشت کرج بازگردانده شد.او که به 15 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده بود اخیرا به وی اعلام کرده اند که حکم وی به 20 سال و 8 ماه افزایش یافته است.
.فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
24 مهر 1390 برابر با 16 اکتبر 2011
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: