۱۳۹۰ مهر ۱۸, دوشنبه

به مناسبت 10 اکتبر، روز جهانی مبارزه با اعدام

اعدام ، روزگاری واژه ای مهیب وغیر قابل تصور و امروز دگر واژه غریبی نیست . سالهاست مردم ایران به اجبار با این واژه خو گرفته اند. اعدام زندانیان سیاسی به اتهام محاربه ، اعدام اقلیت های مذهبی به اتهام ملحد ، اعدام اقلیت های قومی به اتهام تجزیه طلبی، اعدام کودکان زیر 18 سال و اعدام به اتهام قاچاق مواد مخدر. در طی این سالها اعدام ابزاری بوده در دست رژیم ولی فقیه ، برای ایجاد رعب و وحشت و تن ندادن به خواسته های آزادیخواهانه و حق طلبانه مردم ایران .
این حکومت با اعمال فریبکارانه ، همیشه از رشد انسانیت در وحشت بوده و قانون های خشن را برای آرامش خویش تصویب و در بیدادگاههایش اجرا می کند و از رشته رشته وجود انسانها طناب دار می سازد تا ابتدا شخصیت او را از آن بیاویزد و بازمانده شمع وجودش را دار بزند.
رژیمی که از همان روزهای آغازین حکومتش ، به جای پاسخگویی به خواسته های بر حق مردم با اعدام هزاران هزار زندانی سیاسی و آزادیخواه سعی در برپایی سکوت و خفقان در جامعه را داشت و امروز که با اعتراضات و اعتصابات گسترده مردم روبروست باز هم نمی خواهد بر حقوق حقه مردم و خواسته های حق طلبانه آنها تن دردهد بر اعدام و سرکوب خود افزوده است.
با اعدام زندانیان سیاسی ، اعدام نوجوانان ، نوجوانی که به جرم غفلت ، در پشت میله های زندان در انتظار اعدام بسر می برند .رژیم ولی فقیه با استفاده از قوانین ضد انسانی اش به آنها می تازد تا وجود آنها را زیر چرخهایش له کند . وجود نحیف آنها را ابتدا به حبس می کشد و از آنها موجودی می سازد ضد خویش و رهایش می کند تا به خویشتن خویش بتازد و به خود و همنوعانش سیلی و تازیانه زند. لطافت روحش را می گیرد و خشونت را جایگزین آن می کند .آنها مجرم نیستند بلکه تنها انعکاس سرکوب و خشونت اعمال شده بر جسم و روح خویش هستند.
اعدام به اتهام قاچاق مواد مخدر ، قاچاق مواد مخدر حاصل فقر و سرگشتگی ، درد بی خانمانی و دربدری است .حاصل بی عدالتی که بیش از پیش شکاف بین طبقات را عمیق تر کرده ،تا زجر عده ای بیشتر و شاهد رفاه و آرامش دیگری شود .
اختلاس های میلیاردی رژیم در برابر فقر و گرسنگی عده ای که به ناچار به دام مواد مخدرافتاده اند.مواد مخدری که خود رژیم با وارد کردن و توزیع گسترده آن در جامعه قصد دارد تا مردم و به خصوص جوانان را درگیر کند تا انها را بیشتر در خود فرو برد تا به دیکتاتوری سرکوب و دزدیهای خود ادامه دهد . رژیمی که حتی با ایجاد باندهای مافیایی در داخل زندانها اقدام به خرید و فروش مواد مخدر در بین زندانیها می کند تا صدای آنها را خفه و به راحتی از آنان سوء استفاده کند و از طرفی دیگر این رژیم اعدام به اتهام مواد مخدر را وسیله ای قرار داده برای ایجاد فضای رعب و وحشت بیشتر در بین مردم چرا که خود بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر است.
در روز جهانی مبارزه با اعدام ، فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران اعدام زندانیان سیاسی ، اعدام کودکان ، اعدام اقلیت های مذهبی و قومی و اعدام های گروهی به اتهام مواد مخدر را که در هفته های اخیر بصورت جنون آمیزی شدت گرفته محکوم می کند و از تمامی انسانهای آزاده و مدافع حقوق بشر می خواهد تا در برابر رژیم مستبد حاکم بر ایران قد علم کنند و در تمامی مجامع بین المللی هم صدا با ما اعدام این غیر انسانی ترین شکل سلب حیات و زندگی انسانها را متوقف کند.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
18 مهر 1390 برابر با 10 اکتبر 2011
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: