۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در 24 مین روز اعتصاب غذا در بند مخوف 209


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی 24 روز است که در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات در اعتصاب غذا بسر می برد و در شرایط وخیم جسمی است.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی از 24 روز پیش در اعتراض به انتقال به بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات ،شکنجۀ وحشیانۀ جسمی وعدم درمان در اعتصاب غذا بسر می برد. وضعیت جسمی او وخیم گزارش شده است و به سختی قادر به تحرک می باشد. وضعیت جسمی او به حدی وخیم است که کارهای شخصی او با کمک همبندیش صورت می گیرد.ارژنگ داودی از عفونت گوشش که در اثر ضربۀ سربازجوی وزارت اطلاعات آخوندی با نام مستعار علوی به گوش چپش وارد کرده و منجر به پاره شدن پرده گوش ، خونریزی و عفونت شده است رنج می برد.او همچنین دچار ضعف شدید،افت فشار خون وسردردهای مستمر می باشد.
سربازجو آخوندی بنام علوی به زندانی سیاسی ارژنگ داودی گفته است کاری می کنم که یا در زندان بمیری و یا اینکه تقاضای حکم اعدام برایت خواهم کردواجازه نخواهم داد که زنده بمانی و به نامه نگاریهایت ادامه بدهی.
آخوند علوی به صراحت از نقشه ای که در سر دارد جهت حذف فیزیکی آقای داودی اذعان کرده است.اذعان علنی این جنایتکار علیه بشریت نگرانی حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را چند برابر کرده و با عدم درمان و وادار کردن او به اعتصاب غذا به نظر می آید که در حال به اجرا در آوردن طرح غیر انسانی خود است.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی 12 مرداد ماه به دلیل نوشتن نامه به گزارشگر ویژه حقوق بشر دکتر احمد شهید به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل و تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دادند که منجر به پاره شدن پرده گوش چپش و خونریزی و عفونت آن گردید .
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سال 1382 دستگیر و پس از مدتها نگهداری در شکنجه گاه 209 زندان اوین به بند عمومی منتقل شد اما پس از مدتی او را به زندان گوهردشت کرج تبعید و از آنجا به زندان بندرعباس تبعید کردند و پس از گذراندن چندین ماه زندان در آنجا مجددا به زندان گوهردشت کرج بازگردانده شد.او که به 15 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده بود اخیرا به وی اعلام کرده اند که حکم وی به 20 سال و 8 ماه افزایش یافته است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای نجات جان این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
12 مهر 1390 برابر با 04 اکتبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه شکنجۀ سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: