۱۳۹۳ فروردین ۲۰, چهارشنبه

بازداشت یکی از هموطنان مسیحی در شهر اهواز توسط مامورین وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یک هموطن مسیحی در پی احضار به اداره اطلاعات اهواز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه حوالی ساعت ۱۲:۰۰ یکی از نوکیشان مسیحی به نام محمد بهرامی در پی احضار به اداره اطلاعات اهواز و مراجعه ، دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. علیرغم گذشت نزدیک به ۳ روز از بازداشت وی هنوز از  وضعیت و شرایط این نوکیش مسیحی  و محل بازداشت وی هیچ خبری در دست نیست.
محمد بهرامی ۳۲ ساله  ساکن اهواز می باشد. او در جریان یورش مامورین وزات اطلاعات به خانواده هایی که کنار رودخانه کرخه در حال پیک نیک و صرف غذا بودند دستگیر  و چندین ساعت در بازداشت ، تحت بازجویی و ضرب و شتم  قرار داشت و سپس با وثیقه، وی را آزاد کردند .
 بازجویان وزارت اطلاعات از نوکیشان مسیحی می خواهند که تعهد دهند که از اعتقادات مذهبی خود فاصله بگیرند و در مراسم مذهبی هموطنان مسیحی شرکت نکنند در صورت عدم پذیرش این خواسته  بازداشت ، بازجویی و مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و بصورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شوند و در اکثر موارد به محکومیتهای سنگین محکوم می شوند .
در حال حاضر ۳ تن از هموطنان مسیحی که در یورش مسلحانه مامورین وزارت اطلاعات در اسفندماه به خانواده های هموطن مسیحی که کنار رودخانه کرخه در حال پیک نیک و صرف غذا بودند در اداره اطلاعات و زندان کارون اهواز زندانی هستند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد : خادم کلیسا آقای امین خاکی در اداره اطلاعات اهواز در بازداشت بسر می برد و نوکیشان مسیحی حسین بارانی و رحمان بهمن در زندان کارون در حالت بلاتکلیف زندانی هستند.
همچنین تعداد زیادی از هموطنان مسیحی در زندانهای اوین، گوهردشت کرج ،شیراز،زندان ندامتگاه کرج و سایر نقاط ایران در زندان بسر می بردند که از جمله آنها می توان  کشیش سعید عابدینی و  کشیش بهنام ایرانی  که در شرایط حاد جسمی بسر می برند را نام برد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه ، دستگیری ،بازجویی توام با ضرب و شتم و ادامه بازداشت غیر قانونی و غیر انسانی هموطنان مسیحی به صرف اعتقادات مذهبی شان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب هموطنان مسیحی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ برابر با۹ آوریل ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: