۱۳۹۳ فروردین ۱۵, جمعه

پیام تبریک نوروزی کشیش زندانی بهنام ایرانی و ادامه دستگیریها و فشارها علیه مسیحیان فارسی زبان در ایران

پیام تبریک  کشیش زندانی  بهنام ایرانی  به مناسبت عید باستانی نوروز و ادامه یافتن دستگیریها ، فشارها و اذیت و آزارها علیه مسحیان فارسی زبان جهت ارسال به مراجع مذهبی بین المللی و سازمان های حقوق بشری و انتشار در رسانه ها و اطلاع افکار عمومی در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در یاران» قرار داده شده است . متن پیام به قرار زیر می باشد :
بنام خداوند
با سپاس بیکران به حضور پروردگار کیهان که هستی بخشی در ذات  اوست و هستی می بخشد و در این هستی شگفت انگیز هر انسان کاوشگری را به ستایش و تمجید خود برمی انگیزد .
عید نوروز باستانی ایران زمین را به همه مسیحیان و بالاخص مسیحیان فارسی زبان در اقصی نقاط این کره خاکی تبریک می گویم و آرزومندم که سال جدید ایرانی سالی مبارک برای همه ما باشد و خداوند گشایشی را برای رهایی کلیسای فارسی زبان ایران از محدودیتها، فشارها و بگیر و ببندهای امنیتی حکم مهیا بسازد.
 چقدر زیباست که می توانیم رستاخیز دگرباره طبیعت را جشن بگیریم و در حیاتی که در پس مرگ زمستانی شکوفا شده است شادمان باشیم.  پس می توان امید داشت  که در پس رنجها و محرومیتها ، حقارتها و ....که بر ما مسیحیان کلیسای ایران وارد می آید طلوع دیگرباره آسایش و حق برخورداری بی دغدغه از حداقل حقوق شهروندی انسانی را که نوع رابطه با خداوند است شاهد باشیم.
 یکبار دیگر همچون گذشته و بنا بر عادتی دیرینه حکومت اسلامی ایران در آستانه سال جدید ایرانی به جامعه مسیحیان فارسی زبان ایران یورش برد و عرصه را بر آنان و خانواده هایشان تنگ تر گردانید. ماموران وزارت اطلاعات ایران در شهر شوش دانیال در استان خوزستان در یورشی مسلحانه و در روزهای پایانی سال ۹۲ شمسی عده ای از هموطنان مسیحی فارسی زبان را در حالیکه در کنار رود کرخه به دور هم جمع شده بودند ، دستگیر کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده ، خانه هایشان را  مورد بازرسی و تفتیش قرار دادند و پاره ای از لوزام شخصی آنان توقیف گردید و در حال حاضر ۲نفر از آنان به نامهای حسین بارونی و رحمان بهمن به صورت بلاتکلیف در سالن ۸ بند امنیتی زندان کارون اهواز بسر می برند و آقای امین خاکی که از خادمان کلیسای ایران است نیز در ساختمان وزارت اطلاعات شهر اهواز در بازداشت بوده و تحت فشاربازجویی های مکرر می باشد.
 همسران این عزیزان در آستانه سال جدید جز دربدری در جاده ها و زندانها و ساختمانهای وزارت اطلاعات برای آگاهی یافتن از وضعیت همسرانشان هیچ نصیب دیگری نداشته اند و البته در چند روز اخیر دادگاه تجدید نظر استان فارس نیز حکم حبس ۲، ۵ سال برای ۵ نفر از خادمان مسیحی کلیسای شیراز را نیز تایید کرده است.
 اینجانب کشیش بهنام ایرانی که در حال حاضر مدت ۳ سال است که در زندان مرکزی کرج تحمل حبس می کنم صریح و شفاف اعلام می نمایم که ما مسیحیان فارسی زبان ایران فاقد هر گونه حقوق مذهبی و اجتماعی در برگزاری آیین های مذهبی و نیایشهای کلیسایی هستیم. شرایط اجتماعی و زیستی برای ما مسیحیان فارسی زبان هر روز بحرانی تر ، امنیتی تر و همراه با فضای فشار و ظلم و ارعاب می باشد تا جاییکه حتی در فضای پیک نیک و گذران اوقات فراقت هم امنیت نداریم و مورد حمله و دستگیری قرار می گیریم.
 وزارت اطلاعات در بازجویی ها و تحت فشارهای شدید روحی ـروانی به طور مرتب شرایطی را به ما تحمیل می کنند تا حتی برای عدم رفت و آمد به خانه های همدیگر نیز تعهد بدهیم. براستی این در کجای دنیا قابل پذیرش است .این نقض کامل و آشکار حقوق اولیه بشر و نادیده گرفتن و زیرپا گذاشتن حداقل حقوق شهروندی و اجتماعی است که برخورداری ازآن برای ما تبدیل به یک آرزو و رویا شده است. آنچه که در بسیاری از کشورها یک آزادی مسلم و غیر قابل انکار است برای ما همراه با ضرب و شتم ، دستگیری ، بازجویی ، ارعاب و زندان است.
 من کشیش بهنام ایرانی از تمام کلیساهای جهان و مسیحیان مومن و همچنین از همه مجامع حقوق بشری استمداد می طلبم که نسبت به شرایط بغرنج همکیشان و هم نوعان خودتان و من در این کشور بی توجه نباشید .
به یاد آورید  این کاسه رنج ما را که هر روزه به ما نوشانیده می شود  .
با تشکر،
کشیش بهنام ایرانی
زندان مرکزی کرج
فروردین ۹۳ برابر با ۲ آوریل ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: