۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

دستگیری ، شکنجه و ادامه بلاتکلیفی یک دانشجوی زندانی که از خارج از کشور به ایران آمده بود




بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»، بازجویان وزارت اطلاعات دانشجویی که برای دیدار با خانواده اش از خارج از کشور به ایران بازگشته بود  دستگیر، شکنجه  و در بلاتکلیفی در بازداشت نگه داشته اند.
دانشجو معاد رحیمی که در کشور اکراین مشغول به تحصیل بود به منظور دیدار با خانواده اش در ایران عازم ایران شده بود که توسط  بازجویان وزارت اطلاعات در فرودگاه دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹  زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید.این دانشجو به مدت ۲۰ روز در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ اوین  تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.
دانشجوی نامبرده پس از ۲۰ روز با وثیقه سنگین آزاد می گردد و به محل سکونت خویش به جزیره قشم  مراجعت می نماید که پس از چند روز مجددا توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان حرور قشم منتقل می شود. دانشجوی زندانی معاد رحیمی نزدیک به ۲۸ روز است که در زندان حرور قشم  در بلاتکلیفی  بسر می برد . برخورد زندانبانان ولی فقیه با این دانشجوی زندانی بسیار زننده و غیر انسانی است.

زندان حرور جزیره قشم از یک بند تشکیل شده و دارای ۵ سلول می باشد. ماکزیمم گنجایش این زندان ۱۰۰ نفر می باشد ولی  در این بند  ۲ برابر ظرفیت آن زندانی جای داده اند یعنی ۲۰۰ نفر را در آن جای داده اند. در هر سلول  ۴۰ زندانی جای داده  شده است . سهمیه آب آشامیدنی  هر سلول در روز فقط  ۱۲ لیتراست که در ۲ وعده ظهر و  غروب داده می شود . آب لوله کشی آن شور می باشد و  زندانیان برای سرویس بهداشتی و استحمام ناچار از آب شور استفاده می نمایند که در طولانی مدت منجر به عوارض پوستی و بیمارچشمی می گردد.  زندانیان در این زندان از هواخوری محروم می باشند.

زندانبان ولی فقیه در این زندان ، زندانیان بی دفاع را برای شکنجه به هواخوری که در معرض تابش شدید آفتاب و گرما است منتقل می کنند و بعد از ضرب و شتم های وحشیانه ،آنها را در هواخوری به مدت چند روز با پابند و دست بند وگاها  به صورت آویزان نگهداری می کنند .درجه حرارت آنجا تا بیش از۴۵ درجه می رسد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری، قرار دادن در سلول انفرادی ، شکنجه های وحشیانه و در بلاتکلیفی نگه داشتن این دانشجو را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشرو سایر مراجع بین المللی  برای پایان دادن به اعدام و شکنجه و دستگیری مردم ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به دادگاه کیفری بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول اردیبهشت ۱۳۹۳ برابر با۲۱ آوریل ۲۰۱۴
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید;
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: