۱۳۹۳ اردیبهشت ۳, چهارشنبه

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان یورش وحشیانه و خونین به زندانیان سیاسی زندان اوین را محکوم می کنند

بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان یورش وحشیانه  و خونین به زندانیان سیاسی   بند ۳۵۰ زندان اوین را محکوم می کنند و از مراجع بین المللی خواستاراعزام یک هیئت حقیقت یاب  برای تحقیق وبررسی این حمله خونین  هستند. این بیانیه جهت ارسال به مراجع ذکر شده و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:
  
بسم الله الرحمن الرحیم،
 دبیر کل سازمان ملل متحد،
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد،
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد،

رژیم آخوندی ایران در جنایتی دیگر در بند ۳۵۰ زندان اوین تهران، نیروهای ویژه خود را به بند زندانیان سیاسی برده و زندانیان آن بند را مورد حمله وحشیانه و خونین  قرار داده که تعداد زیادی از زندانیان مصدوم و مجروح شده اند و حال جسمی بعضی از آنها حاد  اعلام شده است و تعدادی دیگر را به تک سلولها برده اند.
 ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان بلوچستان ایران ، ضمن اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین  و خانواده های آنها ، این ظلم و شکنجه را محکوم می کنیم و ازدبیر کل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر تقاضا داریم تا یک هیأت حقیقت یاب را برای روشن شدن این جنایت به ایران بفرستند تا موضوع روشن شود و از مقامات سازمان ملل تقاضا داریم که جلوی این جنایت رژیم آخوندی را در تهران ، زاهدان و بقیه نقاط ایران را بگیرند.
با تشکر،

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان بلوچستان ایران
اردیبهشت ۱۳۹۳

ناصر ریگی، وحید شه بخش، بشیراحمد حسین زهی، وحید هود، زبیر هود، جیهند ریگی، میثم چندانی، خسرو ریگی، امان الله ریگی، محمدحسین ریگی، جبار ریگی، عبدالخالق جفادار شاهوزهی، عابد بم پوری، اسحاق کلکلی، یعقوب جهانی، محمود شه بخش،  وحید ریگی، عبدالغنی گنگوزه ای ، فاروق باران زهی، گل محمد بلیدی، ملک محمد آبادیان ، نظام آبادیان، عبدالله آبادیان ، غلام شه بخش، عبدالخالق ریگی، محمد امین آگوشی

 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید;
دبیر کل ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: