۱۳۹۳ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

خادم کلیسا امین خاکی در سلولهای انفرادی تحت فشارها و اذیت وآزارهای بازجویان وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» امین خاکی ،خادم کلیسا در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات اهواز تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.
 خادم کلیسا آقای امین خاکی  بیش از ۱ ماه است که در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات اهواز تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان  قرار دارد و از آن تاریخ تا به حال از امکان ملاقات با خانواده اش محروم می باشد .
علیرغم اینکه  بیش از یک ماه از بازداشت  آقای خاکی و ۲ نوکیش مسیحی به نام های  حسین بارانی و  رحمان بهمن  در شهر شوش  می گذرد اما اداره اطلاعات شوش به دروغ به خانواده های  آنها می گفت که آنها در اداره اطلاعات شوش نگهداری می شوند. در صورتیکه آنها بعد از ۲ روز به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات اهواز منتقل شده بودند.
خانواده های آنها در طی این مدت بصورت روزانه به اداره اطلاعات شوش معروف به ستاد خبری مراجعه می کردند ولی مامورین وزارت اطلاعات از وضعیت و شرایط دستگیر شدگان هیچ خبری به  خانواده هایشان نمی دادند.
از طرفی دیگر ۲ نوکیش مسیحی به نام های حسین بارونی و رحمان بهمن روز پنجشنبه ۷ فروردین ماه  از سلولهای انفرادی اداره اطلاعات اهواز به بند امنیت سالن ۸ زندان کارون اهواز منتقل شدند و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.
لازم به یاداوری است که  ۸ هموطنان مسیحی همراه با خانواده هایشان  ۱۴ اسفند ماه کنار رودخانه کرخه شوش به منظور پیک نیک رفته و در حال صرف غذا بودند که با یورش مسلحانه  مامورین وزارت اطلاعات مواجه شدند و تمامی آنها را با ضرب و شتم و توهین به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات شوش معروف به  ستاد خبری منتقل کردند. ۵ نفر از آنها بعد از ساعتها بازجویی و رفتارهای غیر انسانی با وثیقه آزاد شدند ولی آقای امین خاکی خادم کلیسا و حسین بارانی و رحمان بهمن در بازداشت بازجویان وزارت اطلاعات باقی ماندند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش  مسلحانه ،ضرب و شتم ، دستگیری ، بازرسی و سرقت اموال شخصی ، بازجویی و ادامه بازداشت هموطنانن مسیحی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی هموطنان مسیحی دستگیر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲ فروردین ۱۳۹۲ برابر با۱ آوریل ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: