۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

خوداری آقای بروجری از ملاقات با خانواده در اعتراض به رفتارهای توهین آمیز و غیر انسانی در حین ملاقات


 بنابر گزارش  ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در پی بی احترامی و هتاکی های فراوان مامورین زندان اوین٬ آقای کاظمینی بروجردی روحانی آزادیخواه  از خانواده اش درخواست کرد که از ملاقات با وی خودداری کنند.

در راستای افزایش فشارهای روحی و روانی بر آقای حسین کاظمینی بروجردی٬ در طی ملاقات اخیر خانواده ایشان در روز شنبه ۲۳ فروردین ماه ، زندانبانان جمهوری اسلامی به شکل تحقیر آمیزی به بازرسی بدنی خانواده پرداختند که اعتراض آنان پاسخی جز توهین و هتاکی بیشتر نداشت. پس از اطلاع یافتن آقای بروجردی از این حرکت غیر انسانی که تاکنون بارها در ملاقات ها تکرار شده است، ایشان درخواست داشتند که از این پس به نشانه اعتراض به این اعمال توهین آمیز و غیر انسانی ملاقات با خانواده را انجام نخواهد داد.

پیرو این گزارش بر اثر فشارهای فراوان و بی توجهی به وضعیت سلامت آقای بروجردی، از جمله قطع دارو، ایشان روز گذشته در حین استحمام بی هوش شدند که توسط تنی چند از زندانیان به بهداری زندان منتقل شد، لیکن ایشان را بدون ارائه هیچ گونه خدمات درمانی دوباره  به سلولشان بازگرداندند
لازم به توضیح است که آقای کاظمینی بروجردی روحانی آزادیخواه خواستار برقراری سکولاریسم، تاکنون به مدت هشت سال بدون مرخصی در زندان به سر می برد که در این مدت به بیماری های مختلف دچار شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رفتارهای توهین آمیز و غیر انسانی زندانبانان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای علیه روحانی زندانی و خانواده اش  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به  نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰ فروردین ۱۳۹۳ برابر با ۱۹ آوریل ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: