۱۳۹۳ فروردین ۱۳, چهارشنبه

موج ترور در زاهدان و شهرهای استان سیستان و بلوچستان علیه هموطنان بلوچ


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  طی روزهای گذشته موجی از ترور شهر زاهدان و نقاط دیگر استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است  که تا به حال   ۴ تن از روحانیون اهل تسنن، ریش سفیدان و جوانان هموطن بلوچ قربانی آن  شده اند که متاسفانه تا به حال منجر به جان باختن ۳ نفر از آنها شده است.

موج ترورها که شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است  تا به حال جان ۳ نفر از هموطنان بلوچ را گرفته است و و نفر چهارم در بیمارستان در کوما بسر می برد .اسامی و مشخصات افرادی که در چند روز گذشته ترور شده اند به قرار زیر می باشد :
 روز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه مولوی عبدالله باجی زهی   پس از نماز عشاء و خروج از مسجد در منطقه شیر آباد زاهدان مورد تهاجم قرار گرفت و مهاجمین با شلیک ۴ گلوله به سرش در دم  او را به قتل رساندند.
روز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه   ۲ تن به نام شاهو زهی هدف رگبار گلوله قرار گرفتند و هر دو جان باختند سنین آنها ۳۴ و ۴۰ ساله بود . آنها در خیابان جام جم زاهدان ترور شدند .
روز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه  آقای مراد کهرا زهی ۴۵ ساله در شهر زاهدان هدف ۸ گلوله قرار گرفت که بشدت زخمی شد و به کوما فرو رفت او در حال حاضر در بیمارستان  خاتم زاهدان بستری می باشد.
روز سه شنبه  ۱۲ فروردین ماه  حوالی ساعت  ۱۵:۰۰ آقای خداد ناروئی ۶۰ ساله از ریش سفیدان  و معتمدان شهر بزمان از توابع ایرانشهر هدف رگبار گلوله قرار گرفت و جان باخت.
بنابه  گفته شاهدان عینی و منابع موثق، ترورها در سطح شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان توسط تیم های ترور وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران صورت می گیرد و آنها با ایجاد جو ترور قصد ایجاد فضای  رعب و وحشت در شهرهای استان  را دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج ترورها که روحانیوین اهل تسنن،معتمدان ، ریش سفیدان و جوانان هموطن بلوچ را هدف قرار داده است را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت  در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و آخوندهای همدست وی  به دادگاه بین المللی کیفری است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ فروردین ۱۳۹۲ برابر با۳ آوریل ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: