۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

بیانیه زندانی سیاسی علی معزی به مناسبت روز جهانی کارگر


بیانیه زندانی سیاسی علی معزی به مناسبت روز جهانی کارگر  جهت اطلاع افکار عمومی و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است .متن بیانیه به قرار زیر می باشد :

روز جهانی کارگر را گرامی باید داشت
زنان و مردان کارگر و کشاورز به عنوان رکن اصلی تولید ... و ثروت جهان را فراهم می کنند  اما خودشان محرومند در کشور ما این طبقه بیش از همه از تورم افسارگسیخته زیان می برند . حقوق ناچیز کارگران ما که کفاف نان خالی آنها را هم نمی دهد اغلب چند به ماه چند ماه به تاخیر می افتد و در نهایت بیکار می شوند و گرسنه می مانند.
فرزندان آنها به خیل کودکان کارو خیابان می پیوندند و با انواع آسیبها روبرو می شوند. علاوه بر کارگران صنعتی و کشاورزی و ساختمانی ، امروز با نسل جدیدی از زحمت کشان در کسوت کارمندی روبرو هستیم که در بانک ها و موسسات در صف مقدم مراجعه مشتریان ساعتهای طولانی را پشت کامپیوترها می نشینند. اینها که اغلب از  زنان هستند فرصت برخواستن و قدم زدن و نفس تازه کردن ندارند  و با عوارض چشمی، ستون فقرات و ناراحتیهای عصبی دست و پنجه نرم می کنند تا حساب بده بستان  ثروتمندان را نگه دارند. این  آسیبهاو بی عدالتی ها زندگی بی تفاوت بسیاری از ما را نیز ننگ آلود  می سازد.
مطمئنا تا زمانی که سیستم دیکتاتوری ،غارت و چپاول و تبعیض بر قرار است وضع کارگران همچنون اکثریت مردم هیچگاه بهتر نخواهد شد.
فعالان بسیاری امروزه در میهن ما بپا خواسته و برای آزادی مبارزه می کنند . امید بر آن است که  نتیجه این آزادی استثمار را کاهش دهد و کارگران را از ثمره کارشان هر چه بیشتر بهره مند  سازد و امکان تشکلهای واقعی کارگری را  برایشان فراهم کند .
روزجهانی کارگر بر همه کارگران و زحمتکشان بویژه کارگران میهنمان مبارک باد،
زندانی سیاسی علی معزی
زندان ندامتگاه کرج
اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است


هیچ نظری موجود نیست: