۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

یک جوان زندانی در زندان زاهدان بدلیل عدم درمان در آستانه مرک قرار دارد



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»یک زندانی عادی هموطن بلوچ به خاطر فشارهای غیر انسانی دچار سکته مغزی در زندان سراوان گردید .در پی سکته مغزی به زندان مرکزی زاهدان منتقل می شود ولی به دلیل عدم انتقال به بیمارستان در حال فلج شدن کامل و در آستانه مرگ قرار گرفته است.
زندانی عبدالنبی سوری زهی ۳۱ ساله ۱ ماه پیش در زندان مرکزی سراوان دچار سکته مغزی می شود اما  مورد معالجه قرار نمی گیرد .وضعیت این زندانی بدلیل عدم درمان  به حدی وخیم می شود که در تاریخ ۲۳ آذر ماه او را به زندان مرکزی زاهدان جهت معالجه انتقال می دهند.
این زندانی به بهداری زندان مرکزی زاهدان منتقل می شود.کادر درمانی بهداری پس از معاینه اولیه خواستار انتقال این زندانی به بخش مغز و اعصاب یکی از بیمارستانهای خارج از زندان می شود. اما جنایتکاری  بنام یوسفی  رئیس بهداری زندان مرکزی زاهدان از انتقال این زندانی به بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت به عمل می آورد.
وضعیت زندانی عبدالنبی سوری زهی که ۱۰ روز است در بهداری زندان زاهدان بسر می برد  هر روز وخیم تر می شود، ابتدا سمت چپ بدن این زندانی فلج شد و در روزهای اخیر سمت راست وی  نیز فلج شده است  و به حدی وضعیت وی وخیم شده  که به سختی قادر به  سخن گفتن است.
آقایان محمدیان ، پارسا و پرستارهای شیفت بارها از یوسفی رئیس بهداری خواسته اند که این زندانی بلافاصله باید به بیمارستان منتقل شود در غیر این صورت جان وی در معرض خطر جدی است.
یوسفی به دلیل عدم اجازه به موقع  درمان زندانیان بی دفاع باعث  مرگ و یا ایجاد ضایعات جسمی درتعدادی از زندانیان  شده است. این فرد اخیرا به رابطهای بندها و بهداری اعلام کرده است که زندانیانی که وضعیت جسمی شان در شیف غروب و شب  حاد می شود نباید به بهداری منتقل شوند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شیوه سیستماتیک عدم درمان زندانیان بی دفاع که تا به حال منجر به مرگ و معلولیت تعدادی از آنها شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می خواهد که پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به محاکم بین المللی ارجاع دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۲ دسامبر ۲۰۱۲

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: