۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان بی دفاع در زندان قزل حصار کرج



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»تشدید فشارها و اذیت ،آزارها علیه زندانیان بی دفاع زندان قزل حصار کرج.
با آغاز فصل سرما و زمستان زندانبانان ولی فقیه زندانیان بی دفاع را مجبور می کنند تا ساعتها در فضای باز و در معرض سوز سرما و بارندگی قرار گیرند.زندانبانان روزانه چندین بار  زندانیان بی دفاع را به فضای باز می فرستند که زمانهای آن به قرار زیر می باشد:
از ساعت ۰۷:۳۰ تا ساعت  ۰۸:۳۰ و از ساعت ۰۹:۳۰ تا ساعت ۱۱:۳۰  و همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ تا ساعت ۱۷:۰۰می باشد.اکثر زندانیان که  در فضای باز قرار داده می شوند مسن و بیمار می باشند آنها در طی این مدت حق استفاده از سرویسهای بهداشتی ، نوشیدن آب و سایر نیازهای طبیعی محروم می باشند.
از طرفی دیگر وضعیت غذای زندانیان در طی هفته های اخیر به لحاظ کمی و کیفی شدیدا کاهش یافته است و زندانیان از سوتغذیه رنج می برند.برنامه های غذایی روزانه زندانیان در حال حاضر به قرار زیر می باشد:
صبحانه زندانیان عبارت است از  ۱۰گرم مربا و یک قرص نان
ناهار زندانیان فقط برنج نیمه پخته که حتی به آن روغن نباتی اضافه نمی شود می باشد و به قدری خشک می باشد که قابل خوردن نیست
شام زندانیان سوپ همراه با یک عدد قرص نان.
جیره هر زندانی در  روز ۳ عدد قرص نان می باشد.
قیمت کالاهای فروشگاه زندان چندین برابر قیمت کالاها  بیرون از زندان می باشد و اکثر کالاهای کنسروی اعتبار آن منقضی شده است و در مواردی فاسد می باشد.زندانیان  پیش از این برای تامین مواد غذایی خود کنسرو و بیسکویت را از فروشگاه خریداری می کردند ولی به دلیل گرانی بیش از حد زندانیان توانایی مالی خرید کالاها  را ندارند.
بهداری زندان قزل حصار به صورت نوبتی زندانیان بیمار و حتی در مواقعی اورژانسی را می پذیرد و نوبت هر زندانی یکبار در ماه می باشد اکثر مواقع به زندانیانی که بعد از یک ماه  به بهداری زندان  مراجعه میکنند گفته می شود که پزشک در مرخصی است و زندانی بدون هیچ معالجه ای به بند خود بازگردانده می شوند. زندانی باید  دندان درد و سایر دردها را تحمل کند تا نوبت وی شود. افرادی  که در بهداری زندان شاغل هستند به بیمارانی که به بهداری مراجعه می کنند بدون معاینه و توجه به بیماری حاد و یا سبک آنها اقدام به نوشتن نسخه هایی با قرصهای مسکن می نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید شرایط غیر انسانی در زندانهای ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم را به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۴ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل  


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: