۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی افشین بایمانی در اعتراض به شرایط غیر انسانی و عدم درمان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»زندانی سیاسی افشین بایمانی در اعتراض به عدم درمان و شرایط غیر انسانی که علیه وی بکار برده شده است دست به اعتصاب غذا زد.
روز شنبه ۲ دی ماه زندانی سیاسی افشین بایمانی در اعتراض به شرایط غیر انسانی،اذیت و آزارها و عدم درمان اعلام نمود که در مرحله اول به مدت ۵ روز دست به اعتصاب غذا خواهد نمود و در صورت عدم رسیدگی به خواسته های به حق و مشروعش اقداماتی بعدی را در پیش خواهد گرفت.
زندانی سیاسی افشین بایمانی به دلیل شکنجه های وحشیانه توسط باز جویان ولی فقیه در طی دوران  بازداشت و پس از آن  که منجر به بیماریها متعددی گردیده است که از جمله آن ناراحتی قلبی می باشد. او مدتها است که از ناراحتی قلبی رنج می برد اما تا این لحظه نه او را درمان می کنند و نه به وی اجازه مرخصی داد می شود.
زندانی سیاسی افشین بایمانی بیش از ۱۳ ساله است که در زندان ولی فقیه تحت شرایط غیر انسانی قرار دارد.او به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شد و ابتدا به اعدام محکوم شد ولی بر اثر اعتراضهای گسترده سازمانهای حقوق بشری  بین المللی حکم اعدام وی به زندان ابد کاهش یافت.زندانی سیاسی افشین بایمانی متاهل و دارای ۲ فرزند می باشد.رژیم ولی فقیه برادر وی را مهدی بایمانی را در حین دستگیری آنها به شهادت رساند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعمال شرایط غیر انسانی و عدم درمان زندانیان سیاسی که آنها را  به سوی اعتصاب غذا سوق می دهد را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می خواهد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت پرونده ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به مراجع قضایی بین المللی ارجاع دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل  


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: