۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

مخیل کردن پدر یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ بین اعدام فرزندش و یا مصاحبه تلویزیونی علیه وی



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فشارها و تهدیدات محمد مرزیه دادستان زاهدان علیه خانواده های زندانیان سیاسی بلوچ برای انتخاب بین اعدام فرزندان آنها و یا شرک در  مصاحبه های تلویزیونی علیه فرزندانشان.
طی روزهای گذشته محمد مرزیه  دادستان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در زاهدان چندین بار آقای محمدرضا ریگی را احضار نموده و او را تحت فشارهای زیادی قرار داده است که باید در مقابل دوربین تلویزیون قرار گیرد و آنچه که به او گفته می شود بر علیه فرزندش که محکوم به اعدام است را تکرار نماید.
محمد مرزیه آقای محمدرضا ریگی را تهدید کرده است که در صورتیکه حاضر به مصاحبه تلویزیونی علیه فرزندش نشود او را اعدام خواهد کرد.
عبدالواهب ریگی  که در سن ۱۷ سالگی دستگیر شده بود به اعدام محکوم شده است او مدتی زیادی به زندان قزوین تبعید شده بود و ۲ هفته ای است که به دلیل انتشار خبر تبعید این نوجوان به بند۱ معروف به بند نوجوانان زندان زاهدان منتقل شده است و از زمان بازگرداندن این زندانی سیاسی به زندان زاهدان تهدیدات و فشارها علیه پدر این زندانی سیاسی تشدید یافته است.
لازم به یادآودی فرزند دیگر این خانواده عبدالباسط ریگی که یک فعال اینترنتی بود مدتی پیش همراه با ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان زاهدان اعدام شدند.
افرادی که  در سرکوب خونین مردم بلوچستان و اعدام زندانیان سیاسی هموطن بلوچ نقش دارند، محمد مرزیه دادستان زاهدان،سرهنگ ذاکری از مقامات امنیتی استان،سردار پاسدار بشیر احمد ریگی که گفته می شود نفر چهارم امنیتی استان می باشد و همچنین مه گلی رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان می باشد این فرد تما می احکام اعدام و احکام سنگین  را علیه زندانیان سیاسی بلوچ را صادر می کند.تمامی زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب زندان زاهدان توسط فردی به نام مه گلی محاکمه و محکوم می شوند. نامبردگان بطور سیستماتیک و سازمان یافته مشغول جنایت علیه بشریت در استان سیستان و بلوچستان می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، احضار،بازجویی ، تهدید ، تحت فشار قرار دادن و مخیل کردن خانواده های زندانیان سیاسی هموطن بلوچ بین انجام مصاحبه تلویزیونی علیه فرزندانشان و یا اعدام آنها را محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران  خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه  آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱ آذر ۱۳۹۱ برابر با ۱۱ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: