۱۳۹۱ آذر ۱۳, دوشنبه

انتقال یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام هموطن بلوچ به بند قرنطینه



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » انتقال زندانی سیاسی حبیب ریگی نژاد شورکی که محکوم به اعدام می باشد به بند قرنطینه زندان زاهدان و اعتصاب غذای وی در اعتراض به این عمل سرکوبگرانه.
روز یکشنبه ۱۲ آذر ماه  زندانی سیاسی حبیب ریگی نژاد شورکی ۳۲ ساله که محکوم به اعدام می باشد از بند ۴ عمومی  به بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان منتقل گردید. هنوز هدف از این انتقال نامشخص می باشد. از آنجایی که این زندانی سیاسی بعنوان کروگان از طایفه ریگی در زندان نگهداری می شود و محکوم به اعدام می باشد این انتقال باعث ایجاد نگرانی به منظور اجرای حکم ضد بشری اعدام شده است.  
از طرفی دیگر این زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال بی دلیل به بند قرنطینه از روز گذشته دست به اعتصاب غذا نموده است و اعلام کرده است که تا زمانی که به بند ۴ بازگردانده نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
بند قرنطینه یکی از بندهایی است که  شرایط کاملا قرون وسطایی بر آن حاکم است و زندانیان در آنجا مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند و در اکثر مورد با دست بند و پابند نگهداری می شوند.
زندانی سیاسی حبیب ریگی نژاد شورکی بدستور خسروی رئیس زندان مرکزی زاهدان که یکی از شکنجه گران ولی فقیه در زندان زاهدان می باشد صورت گرفته  است.این فرد مرتکب جنایتهای متعددی علیه زندانیان سیاسی و عادی در زندان شده است و یکی از جنایتکاران علیه بشریت می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،انتقال زندانی سیاسی حبیب ریگی نژاد شورکی که محکوم به اعدام می باشد  به بند قرنطینه زندان را محکوم می کند و نسبت به خطری که جان این زندانی را تهدید می کند هشدار می دهد  و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران  خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه  آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ آذر ۱۳۹۱ برابر با ۰۳ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: