۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

استمداد از مقامات قضایی و سیاسی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر



استمداد معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی از مقامات قضایی و سیاسی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر در رابطه با وضعیت حاد جسمی و شرایط غیر انسانی که در زندان قرون وسطایی زاهدان علیه وی اعمال می شود . متن استمدادنامه وی جهت ارسال به مقامات سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری و انتشار در رسانه های جمعی در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن استمداد نامه وی به قرار زیر می باشد:
 استمداد از مقامات قضایی و سیاسی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر،
سازمان قضایی استان زاهدان از ریاست  قضایی نیروهای مسلح تهران درخواست کرد محل تبعید ما باید عوض شود و خانواده ما به نزد آقای بهرامی سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران مراجعه کرده و آنجا ضمن موافقت از دادستان نظامی ارومیه آقای نوروزی خواسته اند ما را به ارومیه یا شهرهای همجوار استان منتقل نمایند .
 آقای نوروزی ضمن مخالفت گفته ما به اینها نه مرخصی می دهیم و باید در تبعید بمانند و تهدید کرده ما مشکلات خود را رسانه ای کرده ایم از همه مزایای زندانی محروم خواهیم شد . از آنجا که هر زندانی دارای حقوق شهروندی و سایر رفاهیات می باشد اذیت و آزار دادستان نظامی ارومیه در حقیقت آزار و اذیت خانواده ما می باشد . برخورد غیر مسئولانه و مغرضانه دادستانی دادسرای ارومیه موجب نگرانی روحی خانواده و ما زندانیان شده است با آنکه خودشان می دانند بنده بیماری مغز و اعصاب و آسم شدید و نارسایی کلیه و چربی خون دارم .عملکرد دادستانی نظامی ارومیه منجر به حاد شدن مریضی ام شده است .
فلذا از مقامات قضایی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر تقاضا دارم به جدی پیگیر کار ما باشند و مشکلات ما غیرقابل تحمل بوده و هست . بارها به مقامات بالاتر ایران نوشته ایم ، جوابی نداده اند .نمی دانیم آیا در کشورهای مدافع حقوق بشر هم مثل ایران وجدان بیدار وجود دارد یا نه ؟ اگر وجدان بیدار هست واقعا عملا به داد ما برسید یا برای ما کاری انجام بدهید .
محمد امین آگوشی
زندان مرکزی زاهدان
دی ماه ۱۳۹۱
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل  

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: